Jump to content
  1. Bine ați venit pe Corsa-C.ro

    1. 1
      post
  2. Ajutor și sfaturi

    1. 537
      posts
    2. 186
      posts
  3. Modificări aduse mașinilor noastre

    1. 296
      posts
    2. 37
      posts
    3. 10
      posts
    4. 51
      posts
    5. 105
      posts
    6. 76
      posts
  4. General

    1. 4
      posts
    2. 158
      posts
  5. Despre una, despre alta

    1. 43
      posts
    2. 3
      posts
  6. Bazar

    1. 3
      posts
    2. 26
      posts
      • No posts here yet
      • No posts here yet
  • Topics

  • Posts

    • M-a chemat un amic să ne uităm la mașina asta, erori și simptome cunoscute de mulți ani pe forumuri. Dat la electromotor, câteodată se oprește brusc, câteodată pornește dar se oprește imediat, din astea. Ecu apoi nu răspunde la diagnoză, celelalte module bagă erori de CAN cu ecu. Se știu problemele, 3 mari și late: bobina, masă motor / ecu și electromotorul în sine. Lista cu erori: P0105-06 Manifold Absolute Pressure Sensor Circuit Open or Low Voltage P0120-05 Throttle / Pedal Position Sensor / Switch A Circuit High Input P0135-00 O2 Sensor Heater Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 1) P0141-00 O2 Sensor Heater Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 2) P0201-00 Cylinder 1 Injector Malfunction P0202-00 Cylinder 2 Injector Malfunction P0203-00 Cylinder 3 Injector Malfunction P0204-00 Cylinder 4 Injector Malfunction P0220-06 Throttle / Pedal Position Sensor / Switch B Circuit Low Input P0230-02 Fuel Pump Primary Circuit Low Or mai fi fost și altele dar n-am mai stat să mai citesc. Diagnoză: Avea el o bobină. A montat-o, nici o diferență. Am pus un cablu între borna minus și ecu, nici o diferență. A mai rămas electromotorul, da, se auzea ciudat când dai la cheie, dar cum să dovedim că el este problema. Am scos osciloscopul și am conectat așa: un canal la clește ampermetru și încă un canal la alimentarea cu plus prin contact, în mufa ecu. Electromotorul l-am acționat direct din releu, cu contact pus, dar cu bobina scoasă. Să vedem, așa arată forma de undă, cu roșu este tensiunea iar cu albastru curentul. După cum se vede, cam mult zgomot, si cu zone unde semnalul era curat. Clar electromotorul e problema, dar de ce? Am dat un zoom într-o zonă cu vârfuri de tensiune și am aflat așa: - tensiune minimă 6,5V - tensiune maximă 20,5V - curent minim -95A - timp creștere tensiune 16 microsecunde Cert este că ecu (procesor, memorie ceva) nu poate suporta așa vârfuri de tensiune, dar nu aș putea spune că este rezultatul unui singur eveniment, ci toate luate împreuna. Cum avem -95A? Am o singură explicație, având in vedere că releul l-am acționat manual; singura variantă este ca electromotorul are momente când nu mai lucrează ca un motor, ci ca un dinam, de fapt el ia energie mecanică de la motor (care are inerție) și neavând releu de încărcare, nu există limitator de tensiune. Am declarat electromotor stricat și amicul s-a dus la vecini, cu dezmembrari, era 16:50, aproape de închidere. Electromotor de 1.8, dinții păreau puțin altfel la număr, dar el a zis să încercăm. Încercăm, am stat 10 minute până la montat. Rezultat, problema rezolvată. Mașina pornea de fiecare dată, cred că am facut 20 de probe. Nici o eroare. Am mai făcut o măsurătoare cu osciloscopul și se vede clar diferenta.
    • Canbus se pare tot nu merge si piesa centrala pare a fi tot bcm. Nu-s excluse si alte probleme de cablaj si apa in cutia bcm. Nu inteleg de ce nu masoara rezistenta canbus intre high si low 60 ohm cu bateria deconectata. Cu contact pus aproximativ 2.5V fiecare conductor la masa, daca nu au osciloscop. Ai pe forum si topic despre canbus la corsa c e aceeasi si la meriva a, ai citit?  
    • Bcm defect, inlocuit, reprogramat, inchiderea functioneaza, au aparut pe MTA alte erori si masina nu mai porneste momentan. Verificat si program variant confoguration, sunt toate asa cum are in dotare masina. Switchul de frana l-am verificat pe ABS,ECU, MTA si functioneaza la apasarea/luarea piciorului de pe el. Stopurile de frana de asemenea se aprind. 
    • La corsa d da, as fi mers cu cutie automata hidramata. La tine ai doua belele: una cutia, cea mai proasta de la Opel, a doua ecu motor scufundac in apa.    Ambele belele scumpe de rezolvat. Eu as vinde-o fara regrete. Cum e cu mentenanta, sa incepem cu ceva usor: - km masina - ultimul schimb de lichid la actuator cutie acum cat timp si cati km in urma?
    • Sa puna un osciloscop pe vbus si sa vada cine zice ce si cand se strica jucaria, cine o face. canbus este un sistem relativ usor de diagnosticat, daca ai cu ce si daca stii cum lucreaza.
×
×
  • Create New...