Jump to content
Corsa-C.ro

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 05/31/2019 in all areas

  1. 3 points
    liviu2004

    Semnalizare comfort

    La fel ca la mașinile mai scumpe, cu semnalizare la atingerea manetei, se poate adăuga un astfel de modul și pe corsa c, tigra b, combo c, meriva a. Eu l-am luat de la Pekatronic Germania, l-am instalat și merge perfect. Aici e modulul de vânzare: https://www.pekatronic.de/en/Comfortflasher/Comfort-flasher-relay-V5.html Aici cum funcționează:
  2. 2 points
    liviu2004

    Cameră mers înapoi

    Am montat o cameră de mers înapoi, luată de pe ali, 16.5 euro. Am legat-o la o interfață video CID, făcută în România și bineînțeles, semnalul video băgat în CID. Am început să lucrez pe la 14:00 și am terminat pe la 22:15. Se vede acceptabil seara, telefonul nu reușește să prindă bine imaginea. Eu sunt foarte mulțumit de cum lucrează. Camera este montată pe un suport de la iluminare număr spate. Este foarte bine integrată și discretă.
  3. 2 points
    liviu2004

    Meriva A Z18XE 2006 nu porneste

    153.000 km, ecu motor are eroare P1600. Si inca una de senzor nivel combustibil. Pompa de benzina functioneaza pana cand scoti cheia din contact. Motorul porneste la spray frane dar nu cu benzina din rezervor. Comanda clapetei de acceleratie, din mdi2 nu face nimic. Ecu simtec 71.1, foarte rezistent acest model. Am incercat sps soft nou, programat variant config, canbus config, nimic, la fel totul. Am pus alt ecu. Totul a revenit la normal, dar n-am vrut sa-i dau cheie pana nu am scos o bujie. Ei bine, masina avea bujiile originale din fabrica, din 2006, deci 14 ani vechime. Sa va zic ceva de cum arata filtrul de benzina? Am avut dreptate, bujiile au facut ca tensiunea din primar sa fie prea mult pentru ecu. L-a zapacit de tot pentru totdeauna. Alte bujii, a pornit la sfert. Z18XE cu easytronic pe Meriva A, eu combinatie din asta n-am mai vazut. O sa pun mai tarziu o poza cu o bujie.
  4. 2 points
    M-a chemat un tip să mă uit la mașina asta, a stat 2 ani într-o parcare. Motorul se oprea aleatoriu, cald rece nu conta. Deja schimbat, senzor arbore cotit, baterie nouă și acum se pregăteau de schimbat CIM. Eroare: B3601-04 Key capture relay circuit malfunction Mi-am dat seama imediat că nu asta e problema mașinii. Am ajuns acolo și întradevăr, bobina care este montată în CIM, pentru mașinile cu cutie automată, lipsea. Probabil cineva a schimbat CIM-ul înainte și a uitat să mute bobina. Oricum, irelevant pentru problema mașinii. Diagnoza: am pornit motorul, a ajuns apa la 64 de grade C, s-a oprit. În același timp, mdi2 a pierdut comunicarea cu ECU, apoi a revenit foarte rapid. Când dădeam la cheie, becul motor clipea aleatoriu, electromotorul ba cupla, ba nu cupla, total aleatoriu. Ce să fie, ce să fie? Am pus osciloscopul pe ieșirea din CIM, către ECU, alimentare cu +12V când e contactul pus. Și încă un canal pe același fir, dar la ECU. Se vede clar în poză când se oprește motorul, dar clar nu din cauza CIM. Pasul următor, să verific daca ECU pierde alimentarea permanentă de plus și / sau masă. Canalul albastru pe corpul ECU, canalul roșu pe firul de plus permanent la ECU. Nici o problemă. Apoi am observat la clapetă tot felul de zgomote, ca și când ecu încerca recalibrarea. Am scos mufa, pornit motor, ei bine, motorul nu s-a mai oprit. Deci două opțiuni, ori clapeta asta face pe nebuna, ori ecu e defect. Am verificat clapeta, se mișca ok cu mâna. Hai să vedem ce curent trage când e activată de ECU. Cam ciudat semnalul, dar 6A nu e mult. Pot să zic că are ceva clapeta, nu prea .... Hai să ne uităm și la tensiune, trebuie să avem un semnal PWM. Nimic anormal aici. Dar acum? Mi se pare mie, sau IGBT-ul de pe linia roșie nu se închide? Bănui că în momentul ăla, se face scurt în ecu, tensiunea cade iar ECU își dă un reboot. Greu de zis, am ales să condamn ecu ca fiind defect. Asta a fost ieri. Azi am fost să programez alt ecu și da, am făcut diagnoza corectă, cu ecu nou, nici o problemă. Încă o mașină înapoi pe drum...
  5. 2 points
    Am fost chemat la o Corsa C, care avea eroare de comunicație cu bordul, IPC. Am confirmat că în mufa IPC am 2 plusuri și o masă, deci concluzie, IPC defect. Curios, l-am desfăcut și asta am văzut: Scurt între plus și masă, cauzat de explozia condensatorului SMD, care a întrerupt un traseu. Am schimbat condensatorul cu altul, pus un fir de legatură la loc, mașina rezolvată și înapoi pe drumuri.
  6. 2 points
    Montajul Webasto este gata, azi pun un film cu parametri de functionare. Mai incolo cand mai am timp, am sa pun si restul pozelor. Montajul a fost interesant de facut, o sa povestesc mai multe.
  7. 1 point
    Vita_Fresh

    Semnalizare comfort

    Salut! De ai stii de cand sunt in cautare de asa ceva... Am un prieten in DE si o sa il rog sa mi-l comande si mie. Mii de multumiri pt link!
  8. 1 point
    Motor Z14XEP, cu easytronic. Mașina s-a oprit în drum, F în bord. A ajuns la un garaj, pompa easytronic a fost trimisă la revizie, venită înapoi, aceeași problemă. Apoi a stat în parcare vreo 4 săptămâni. Am ajuns și eu la mașină, am găsit lipsă comunicație cu ECU. Măsurat în mufă, lipsea alimentare cu plus permanent. Deja a doua sau a treia mașină pe care o rezolv. Siguranța era ok, cu tensiune pe ea. Deci fir rupt între ecu și cutia de siguranțe, în cablajul original neatins. Nu pare să fie într-un anume loc la toate mașinile, e aleatoriu. La asta a fost sub far. Lipit firul la loc, încă o mașină la locul ei pe drum.
  9. 1 point
    taedla01

    Tutorial: Repair OP-COM

    Hello everyone, Many of us have official diagnostic tools: TECH2, MDI, VCI… But many troubles can be searched and solved with simplest tool: OP-COM OP-COM (or VAUX-COM) sometime gets corrupted due to a firmware change or a low voltage connection. When OP-COM software shows no connection or interface error is caused mainly by two troubles: the FTDI communication chip and the MCU chip itself (PIC18F458). Next steps will help you in the task of bring back to life your bricked OP-COM. *Note: this tutorial is only intended for those like have an OP-COM with the original Microchip PIC18F458 chip, forget to attemp with fake chips. TOOLS FOR REPAIR ARE ATTACHED TO THIS POST First part: regarding OP-COM FTDI chip. Firstly, we have to check FTDI chip. Go to Control Panel -> Device administrator and search for “USB Serial Converter” or “OP-COM USB V2”. Right click and open properties dialog, serch for “hardware ID” in details dialog. If yours shows 0000 at the end of the PID properties, as would be in this case: USB/VID_0403&PID_6001&REV_0000 instead of USB/VID_0403&PID_6001&REV_0600, your FTDI chip is corrupted. Sometimes is showed “4F50” instead of “0600”, both values are good. Next step is to flash FTDI chip with trusted OP-COM .ept file, wich contents rights properties for OP-COM software connections. So open MProg, go to Device -> Scan, this will show detected FTDI devices: Go to:File -> Open, and select OP-COM.ept from downloaded folder: Now, check for correct values (in GREEN). If all is right, flash FTDI chip (in RED): When finish, you will have a new serial number assigned to your OP-COM interface: Pay attention to next: close all and disconnect OP-COM from USB. Restart computer. Once operating system has been loaded, plug in OP-COM, go to Control Panel -> Device administrator, and search for “OP-COM USB V2” which appears with no driver installed: Right click, open Properties -> Driver -> Update Driver, search for driver in computer (not internet), select from a list of drivers, click on “show all devices”. Select from disk and search for driver included in downloaded folder (ftdibus.inf). Windows will ask you if you want to install non validate driver, click yes and wait for installation. Once finished, check in “Device administrator” if OP-COM appears as “USB Serial Converter” and if in Properties -> Details -> Hardware ID (PID) is correct . If you have done all, open OP-COM (or VAUX-COM) software and go to Settings -> Test interface. If your FTDI chip and your MCU PIC18F458 are ok, you will see your OP-COM firmware versión: If not, you have a bad day… MCU chip must be flashed and you need a Pickit programmer or any other compatible programmer. Second part: How to flash MCU chip. *This tutorial is for Microchip Pickit V3. Firstly, dissasembly your OP-COM and solder some wires as described here: Secondly, connect these wires to Pickit like this: You must to have something like this (do not take care about programmer used in image): Next, install PICkit3Setup.exe from downloaded folder. Connect all systems (OP-COM <-> Pickit <-> USB) before open Pickit software. Open software, go to “device family” and look for “18F4XX”. Software will now show chip as detected. "Read" chip and then "Erase" it. Wait. Verify chip, do a “Blank Check” and "Read" chip again. In “programm memory” all values must show FFFF in bits locations. Go to File -> Import HEX and search for “FW1.39+Bootloader.hex” file included in downloaded folder. In main window, under “Program memory” there is a field named “Source”. There must appears our firmware file “FW1.39+Bootloader.hex”. If all is ok, press “Write”. Pickit will program the MCU chip with OP-COM Bootloader and Firmware. When finish, make a “Verify” and a “Read”. If all goes well, now you have your OP-COM resurrected. Open OP-COM (or VAUX-COM) software and go to Settings -> Test interface. If your FTDI chip and your MCU PIC18F458 are ok, you will see your OP-COM firmware versión: *Note: If you want to update your interface from 1.39 to newer version, you can use OC-FLASH tool for do it (OC-FLASH is not included). Hope it helped you. Regards from Spain, Dario. OPCOM V5 Repair.rar
  10. 1 point
    18 Septembrie 2019, mai arunc o privire sub motor, nu îl pornisem încă. Șoc, urme de antigel pe partea cu distribuția. Nuuu, doar am făcut totul ca la carte ... Nimic pe la pompa de apă vizibil. Scot camera endoscopică, era deja cam seară. Am avut o bănuială și am avut dreptate. Curgea pe la cotul din spate, care se prinde către chiulasă. Mai exact, din poza asta: Doar a fost prins corect la cuplu. La montaj și chiar înainte, am văzut eu că garnitura era cam plată, dar am zis na, așa trebuia să fie. Cât de mult am greșit. 25 Septembie 2019, un nou cot ajunge în poștă și mă apuc de treabă. Clapetă, filtru aer, admisie aer, alternator, toate afară. Aici se vede clar cum a curs. Vreo 2 ore mai târziu, gata, totul e pus la locul lui. Pfiu.
  11. 1 point
    Dar motorul încă nu e conectat la transmisie. Volanta trebuie prinsă de convertizorul de cuplu, cu 3 șuruburi, tot așa de unică folosintă. Foarte greu de strâns la cuplu, cu catalizatorul montat pe motor .... Și nici nu am avut o tubulară mai subțire. Fiecare șurub trebuie strâns cât de cât, altfel se blocheaza motorul când se învârte de el pentru următorul șurub. Nu întrebați de unde știu.
  12. 1 point
    Semeringurile axelor, noi, floare la ureche pentru montaj. Șuruburi noi apoi, cuplu, etc.
  13. 1 point
    Am rezolvat din problemele de mai sus după cum urmează: - la pompa de benzină, a fost greșeala mea, am montat invers un plastic din cutia ei, iar benzina care se întorcea din retur, se ducea în rezervor în loc de înapoi în cutie, și când aveam mai puțin de jumătate de rezervor plin, îmi golea de tot sorbul. O nebunie. - la geamul dreapta față am găsit un șurub slăbit la suportul pe care culisează. Acum merge bine. - la pompa de AC, m-am grăbit eu cu concluziile. Treaba e așa, pompa fiind originală, a venit fără ulei. Am pus ulei după manual. După montaj, umplut, când se dă drumul la AC, unde se duce uleiul? Prin instalație. Dar mai trece și prin valva de expansiune, iar acolo durează ceva până trece tot ce trebuie. De asta aveam presiune mare pe refulare. Acum e OK.
  14. 1 point
    liviu2004

    De la GID la CID

    Why bother with Meriva A schematics, when corsa c is just fine? I don’t know what to tell you about traps, just make the wiring as in the schematics and will be fine. I can’t possible explain everything in a forum about tech2 programming steps. Don’t have the space and time to do it. Cid code index depends on a number of factors, car specific, which I can’t possible know them. But since you have tis2000, all data is there!
  15. 1 point
    Marius Constantin

    Probleme cutie Easytronic

    Problema Easytronic-ului sa rezolvat prin reparare schimbat carbuni si suport dar ca baieti nu stiau cum sa calibreze piesa ...intrUn final am dat de cnv priceput care a reusit calibrarea cu MDI.
  16. 1 point
    Vali76

    Probleme cutie Easytronic

    Salut Marius eu aveam cam aceleași probleme cu vectra mea la semafor pleca cu întârziere schimbarea de trepte se faceau cam dur si am hotărât să o trec pe cutie manuala si am si reusit din prima iti trebuie cutie,timonerie,pedalier si am optat pentru schimbarea instalației de la motor decat cu modificarea instalatiei mele si mai trebuie umblat cu opcom pentru selectarea cutiei pe manuala altfel nu porneste , am aproape 3000 de km de la modificare si nu am întâmpinat probleme bafta
  17. 1 point
  18. 1 point
    Nu,cele 2 fire si plusul si maro le-am taiat(anulat)am codat sa nu mai vada cutie easytronicporneste e tot ok,iar firele alea 2 la opel astra h sunt albastru si verde,si se pot duce si lega exact in mufa bcm.stima
  19. 1 point
    libb

    Tutorial: Repair OP-COM

    thanks for your advice after all flashing device still working find someone to help me and we determinate where pin 6 and 14 (HSCAN) is not connected to relays and fuses and that is reason where I can't read my car ecu. Kind Regards P.S. Sorry for my bad english
  20. 1 point
    liviu2004

    Tutorial: Repair OP-COM

    Probably fake pic and now fried due to firmware change. The best route you can go now: get yourself a v5 opcom board, on that one you have the best chance to get a genuine pic processor. Once you got it, head to mhhauto.com and someone can provide you with latest opcom software (not firmware, I really mean it, software and I really mean it, latest).
  21. 1 point
    liviu2004

    Sistemul CAN Bus în Corsa C

    De vreo 3 saptamani ma joc cu decodarea canbus-ului. Pana acum am reusit sa decodez: HS CAN: senzor unghi volan LS CAN intre BCM si IPC: faruri ceata fata, faruri ceata spate, turatie motor, afisaj pt cutia automata (P, R, N, D, 3, 2, 1, sport, winter, fault), semnalizare stanga, semnalizare dreapta, avarii. Mai am vreo cateva, dar n-am mai avut timp.
  22. 1 point
    Pana la urma am pus si eu mufa originala. Dremel e numai bun pentru marirea gaurii, dupa ce am dat cu burghiu de lemn 8 mm. Freza aia face toti banii, pentru ca lasa colturile rotunde, exact cum e sub mufa audio.
×
×
  • Create New...