Jump to content
Corsa-C.ro

liviu2004

Membri
  • Content Count

    683
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    101

liviu2004 last won the day on February 27

liviu2004 had the most liked content!

5 Followers

About liviu2004

  • Rank
    *****

Profile Information

  • Locație:
    NL
  • Interese
    Opel
  • Mașină / Motor
    Tigra B
  • An fabricație
    2005
  • Combustibil
    Benzină
  • Cod motor
    Z18XE
  • Cutie viteze
    Automată hidramată
  • Jante/Roți
    Irmscher Delta 17" / Hankook Evo V12 205/40R17

Recent Profile Visitors

4,186 profile views
  1. Z12XEP, Corsa C, eroare P0340 (4) circuit întrerupt. Am pus osciloscopul pe senzor, nici vorbă de circuit întrerupt. Am băgat o înregistrare de 10s pe ecran. Cam așa arată. Becul de defecțiune motor când se aprindea, când se stingea. La prima vedere, greu de zis. Hai să băgăm un zoom. 2 semnale mici, 2 mari, 2 mici două mari.... Hopa, dar aici ce apare? 3 mici, două mari ... nu e de mirare ecu e confuz. Am verificat și alimentarea senzorului, e ok. 5V constant la senzor, 0V constant la senzor. Alt senzor la îndemână, aceeași problemă. Mașina a fost cumpărată cu lanțul de distribuție rupt. Bănui ca la montaj kit nou, nu s-a refolosit șaiba de la roata veche, astfel că senzorul de axă cu came stă prea departe de roata dințată pentru impulsuri. Abia aștept pozele după demontare. Deci circuit întrerupt? Nici vorbă, alții ar fi pierdut vremea degeaba măsurând fire.
  2. 18 Septembrie 2019, mai arunc o privire sub motor, nu îl pornisem încă. Șoc, urme de antigel pe partea cu distribuția. Nuuu, doar am făcut totul ca la carte ... Nimic pe la pompa de apă vizibil. Scot camera endoscopică, era deja cam seară. Am avut o bănuială și am avut dreptate. Curgea pe la cotul din spate, care se prinde către chiulasă. Mai exact, din poza asta: Doar a fost prins corect la cuplu. La montaj și chiar înainte, am văzut eu că garnitura era cam plată, dar am zis na, așa trebuia să fie. Cât de mult am greșit. 25 Septembie 2019, un nou cot ajunge în poștă și mă apuc de treabă. Clapetă, filtru aer, admisie aer, alternator, toate afară. Aici se vede clar cum a curs. Vreo 2 ore mai târziu, gata, totul e pus la locul lui. Pfiu.
  3. Drept pentru care, înapoi în Corsa pentru cercetare. Am decodat din nou semnalele de pe CAN, legate de poziția selectorului. Am observat că poziția este transmisă de ecu cutie, pe un singur ID dar pe doi bytes din mesaj. La Tigra B, vestea bună este că același mesaj, cu același ID este transmis, dar numai pe un singur byte. Am mai multe variante: - să construiesc un modul, care sa citească poziția selectorului, folosind semnalele trimise de ECU către fostele LEDuri de pe Zafira, iar apoi să convertesc în semnal CAN pentru bord. Problema cu varianta asta este că o să fie două module pe CAN care se bat cap în cap să transmită același ID pentru un mesaj. Deci conflict; - să găsesc o metodă să copii primul byte și să-l introduc în rețea în așa fel, încât să fie un singur modul pentru acest ID. Ei bine, toată treaba asta cred că a durat ceva de genul un an de cautat pe net. Nici nu știam ce caut. Până am găsit PEAK Systems. Și al lor PCAN-Router. L-am comandat, a venit. Mi-a luat iar ceva timp să-mi aduc minte programare în C++, învățată în liceu acum mulți mulți ani. Am reușit, am probat conceptul pe masă iar conexiunile au fost așa: - minus de pe șasiu - plus de pe releul +15, în spate la o sigurantă de 5A - modulul are 2 conexiuni pentru CAN - am băgat modulul între ecu cutie și BCM, deci rețeaua de HS CAN e ceva de genul: ECU motor <------> ESP (ABS) <-----> ECU cutie <-----> CAN router <------> BCM. Iar pe LS CAN, a rămas configurația originală BCM - bord. Ca și programare, modulul face așa: toate mesajele care vin pe cablul dinspre ecu cutie trec mai departe către BCM, cu excepția mesajului conținând poziția selectorului de viteze. Mesajul este filtrat, copiat byte-ul respectiv în noua locație și mesajul recompus și trimis mai departe către BCM. Toate mesajele dinspre BCM sunt trimise mai departe către partea dinspre ecu cutie, fără nici un fel de modificare. A mers perfect, nu am avut probleme cu IMMO iar bordul mi-a afișat pozitia selectorului. Interesant că pentru indicatorul de Iarnă și Sport, nu a trebuit să fac nici o modificare. Ei bine, am reușit să bag routerul și ecu cutie în cutia de sigurante de la motor. Împreună cu modulul de corner lighting, am uitat, e și el legat la HS CAN dar nu mai știu pe care fire. Nu se observă absolut nimic altfel, când deschizi capota.
  4. Electrica. Nu am făcut poze. Nu am fost sigur de la început că o să meargă și întradevăr am avut probleme. Am încercat așa: - ecu motor + ecu cutie AF13-II de pe Corsa C, nu se pupau mesajele pe CAN între motor și cutie; - ecu motor + ecu cutie AF17 de pe Astra H, nu se pupau mesajele; - ecu motor + ecu cutie AF17 de pe Zafira A, nu se vedeau modulele unele cu altele. La o cercetare mai detaliată, s-a dovedit că ecu de Zafira A era defect pe CAN; - ecu motor + ecu cutie AF17 de pe Zafira A, model 2004, s-a pupat. Cu o singură excepție, indicatorul de poziție levier viteză, la Astra G și Zafira A este cu LEDuri lângă selector, la Corsa C și Tigra B (easytronic) este afișaj electronic în bord. Și nu mergea.
  5. Între timp, DEZASTRU. Am găsit urme de antigel pe sub motor. Noroc că nu a curs mult, se prelingea de pe furtunul de la radiator către motor, de pe retur. Nu știu cum, furtunul era crapat pe lung, pe 1 cm sau mai puțin. Nu înteleg când, cum, de ce. Iarăși la dezmembrări și am luat toate furtunele care le-am găsit. Antigel afară, furtun schimbat, antigel înapoi. Uleiul. Cutia și convertizorul de cuplu erau goale. La motor, ulei de rodaj, m-am tot gândit între mineral pentru rodaj, dar am hotărât să fie același ulei care îl pun după rodaj. Eu nu mai curăț motorul ăsta la interior. Mi-a ajuns o dată.
  6. 13 Septembrie 2019, acum pot pune antigel. Numai G12 rosu se pune la Opel, dupa 2000. Am lasat-o așa, apoi m-am apucat de puntea spate și rezervor, a trebuit dat jos să pot instala țeava către pompa de la Webasto.
  7. Pentru că toate țevile de AC sunt acum conectate, cel mai bine e să scot aerul din instalație. Am lasat-o o oră cu pompa de vacuum conectată. Mai departe m-am ocupat de furtunele pentru Webasto, de asta am scris în alt topic, nu mai repet aici. Am descoperit la altă mașină că îmi lipsea un clips. Am făcut rost de el de la dezmembrări.
  8. Radiatoarele, cel de AC ar mai fi mers o perioadă, dar nu prea mi-a placut cum arăta. Cel de răcire motor, nu, nu e compatibil la cutia automată, deoarece și cutia automată are circuitul ei de încălzire (da, uleiul se încălzește de la antigel) și răcire. Am mers pe Hella Premium Line și pot zice că e cea mai bună alegere imediat după OEM. De fapt, nu vad absolut nici o diferentă între Premium Line și OEM. Și compresorul de AC a trebuit schimbat, am găsit recondiționat GM, undeva de prin Suedia. A venit cu instrucțiuni de montaj și umplere ulei. Conductele de la cutia automată la radiator au fost cumpărate de la dezmembrări de la o Corsa C Z14XE cu AF13-II. După cum se vede, se potrivesc perfect. După cum se vede, am încercat să fac cât mai multe poze posibile, și mie mi-a fost foarte greu să găsesc poze pe net, unde și cum vine cablajul, bracheți și toate detaliile mici.
  9. Ziceam undeva că am avut de furcă cu șuruburile între cutie și motor. Ca idee, câte tipuri sunt, a trebuit să fac listă și să vad poziția fiecăruia in EPC4.
  10. Dar motorul încă nu e conectat la transmisie. Volanta trebuie prinsă de convertizorul de cuplu, cu 3 șuruburi, tot așa de unică folosintă. Foarte greu de strâns la cuplu, cu catalizatorul montat pe motor .... Și nici nu am avut o tubulară mai subțire. Fiecare șurub trebuie strâns cât de cât, altfel se blocheaza motorul când se învârte de el pentru următorul șurub. Nu întrebați de unde știu.
  11. A urmat fulia de la arbore. Șurub nou, se pune de fiecare dată când se slabește acest șurub. Ei bine, nu mai stiu de unde, am aflat că exista o sculă de blocat volanta, de la Kent Moore. Nu există specificată în nici un manual Opel, cel puțin din câte am văzut eu pe la Corsa C Tigra B, Astra G, Meriva A, nimic. Și-a făcut treaba cu brio și cred că se potrivește și la Z14XE, Z16SE, Z16XE. Mi-a zis cineva de pe un forum, că am strâmbat arborele cotit, că trebuia blocat arborele la fulie. L-am luat în serios vreo 2 zile apoi am realizat, după mai multe discuții și pe la muncă, că individul, deși bine intenționat, nu are dreptate. El zicea de ceva BMW, pe nu știu ce forum, că a strâmbat un arbore la un 6 cilindri în line. Proaste BMW-uri, dacă așa stă treaba.
  12. S-au conectat, pe rând conductă canistră carbon și cablaj aferent către valvă, debitmetru aer, conducta vacuum către servofrână, furtun alimentare benzină, tubulatură clapetă, furtun antigel de la clapetă la vas expansiune, cabluri către baterie. Suportul motor strâns, șuruburile către cutie le-am pus în altă zi, că mi-a luat ceva să le găsesc și să le nimeresc la model, sunt destul de diferite. Ce nu a venit, suportul din față al cutie, către jug motor, nu s-a potrivit și nu l-am mai pus.
  13. A trebuit să repoziționez mașina și motorul în chingi. Apoi, hai, câte un cm încolo, mai jos, mai sus, mai cu cricul. După cum se vede, capota trebuie foarte puțin ridicată față de poziția ei obișnuită.
  14. 1 Septembrie 2019. Ziua în care aflu dacă un Z18XE se pupă cu un AF17, pe o mașină care nu a avut așa ceva din fabrică. Menționez că se poate demonta și monta un motor pe o mașină, de unul singur. Trebuie doar răbdare. Prima dată a trebuit dat jos motorul de pe suport. A fost greu, pentru că terenul nu este drept.
×
×
  • Create New...