Jump to content

TTT

Membri
  • Posts

    828
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    129

TTT last won the day on May 18

TTT had the most liked content!

1 Follower

Profile Information

  • Locație:
    NL
  • Interese
    Opel
  • Mașină / Motor
    Tigra B
  • An fabricație
    2005
  • Combustibil
    Benzină
  • Cod motor
    Z18XE
  • Cutie viteze
    Automată hidramată
  • Jante/Roți
    Irmscher Delta 17" / Hankook Evo V12 205/40R17

Recent Profile Visitors

5,787 profile views
  1. Cam vine iarna, ai montat ceva din incalzitor?
  2. Imposibil, am verificat sute. Ce vin e?
  3. Teoretic ar merge dar fa asa: vezi ce versiune de soft ai in ECU tau, mergi apoi la tis2web si bagi serie de sasiu de la cealalta masina, vezi ce versiune de soft este ultima. Daca se potrivesc, esti ok.
  4. Depinde de ce corsa c vorbim, dar in principiu e la fel. Firele can la fel, alb si verde.
  5. Doar pe o alta masina identica.
  6. La MTA da comanda MTA, cand nu are erori. Actuatorul se verifica in circuit si cu manometru pe iesire, si vazut daca face presiunea corecta. Nu ma intreba care este, ca nu stiu.
  7. Masa releului, din memorie, trece prin MTA si numai cand MTA e ok, atunci da la masa releului. E protectie. Probabil ai trecut peste.
  8. Nu cred ca are a face una cu alta. Tu nu ai probleme in mta, asta daca testele s-au facut cum am zis. Sincer, e foarte dificil sa explic ce trebuie facut, nu pot sa bag in 3 linii mii de ore de citit, invatat, vizualizat, etc.
  9. Ziceam sa verifici integritatea cablajului can, de la mufa ecu catre bcm, bineinteles, cu toate modulele conectate, mai putin ecu. v1.99 opcom e fake, chiar daca scrie v5 pe placa.
  10. Ok, aia cu liniutele e clar, asa face fara mta. tot ai o problema pe can. Se mai intampla asta cand bcm booteaza mai ales cand are probleme de alimentare. Si cand booteaza, baga mesaje pe can de-l zapaceste. Jur ca eram gata cu diagnoza la masina asta in maxim o ora. Un osciloscop pe can sa confirme semnale aiurea, verificare rezistente can si alimentari bcm plus si masa. alea cu baterie, etc e normal, toata informatia vine pe can. Pune mta la loc ca nu are nimic. Scoate mufa ecu, pune ohmetru pe pinii de la can. Foloseste bolduri si clestisori la aparatul de masura. Trebuie sa ai 120 ohm, rezistenta care este in bcm. Freaca cablajul si vezi daca valoarea ramane constanta. Apoi mai vb.
  11. Si dispar erorile de CAN intre ECU si BCM? Raman doar cele de CAN cu MTA? Atunci se stie, ai belea in MTA. Nici nu-ti recomand sa mergi fara MTA in circuit, de fapt nici nu se poate.
  12. Da, tis2000. E greu sa inteleg cine raporteaza erori, pentru ca paginile din opcom nu arata in ce modul este citita eroarea. Oricum, fa bypass la firele de can in mufele de la MTA si ABS si vezi daca ai comunicatie intre BCM si ECU. Daca zici ca si AFL este in circuit, fa si la ala bypass. Odata ce ai comunicatie ok si erorile can dispar, bagi cate un modul in circuit pana apare beleaua.
  13. LE: aceeasi solutie poate fi aplicata si la mufa ABS. Ai (sau ei) schemele?
  14. Pentru ca informatia este trimisa pe canbus. Iar din erori, aceasta comunicatie nu merge. Se pare ceva intre ecu motor si ecu cutie. Fa si tu un bypass la can la mufa ecu cutie si vezi daca dispar erorile de can. Sau poate cablaj intrerupt.
  15. M-a chemat un amic să ne uităm la mașina asta, erori și simptome cunoscute de mulți ani pe forumuri. Dat la electromotor, câteodată se oprește brusc, câteodată pornește dar se oprește imediat, din astea. Ecu apoi nu răspunde la diagnoză, celelalte module bagă erori de CAN cu ecu. Se știu problemele, 3 mari și late: bobina, masă motor / ecu și electromotorul în sine. Lista cu erori: P0105-06 Manifold Absolute Pressure Sensor Circuit Open or Low Voltage P0120-05 Throttle / Pedal Position Sensor / Switch A Circuit High Input P0135-00 O2 Sensor Heater Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 1) P0141-00 O2 Sensor Heater Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 2) P0201-00 Cylinder 1 Injector Malfunction P0202-00 Cylinder 2 Injector Malfunction P0203-00 Cylinder 3 Injector Malfunction P0204-00 Cylinder 4 Injector Malfunction P0220-06 Throttle / Pedal Position Sensor / Switch B Circuit Low Input P0230-02 Fuel Pump Primary Circuit Low Or mai fi fost și altele dar n-am mai stat să mai citesc. Diagnoză: Avea el o bobină. A montat-o, nici o diferență. Am pus un cablu între borna minus și ecu, nici o diferență. A mai rămas electromotorul, da, se auzea ciudat când dai la cheie, dar cum să dovedim că el este problema. Am scos osciloscopul și am conectat așa: un canal la clește ampermetru și încă un canal la alimentarea cu plus prin contact, în mufa ecu. Electromotorul l-am acționat direct din releu, cu contact pus, dar cu bobina scoasă. Să vedem, așa arată forma de undă, cu roșu este tensiunea iar cu albastru curentul. După cum se vede, cam mult zgomot, si cu zone unde semnalul era curat. Clar electromotorul e problema, dar de ce? Am dat un zoom într-o zonă cu vârfuri de tensiune și am aflat așa: - tensiune minimă 6,5V - tensiune maximă 20,5V - curent minim -95A - timp creștere tensiune 16 microsecunde Cert este că ecu (procesor, memorie ceva) nu poate suporta așa vârfuri de tensiune, dar nu aș putea spune că este rezultatul unui singur eveniment, ci toate luate împreuna. Cum avem -95A? Am o singură explicație, având in vedere că releul l-am acționat manual; singura variantă este ca electromotorul are momente când nu mai lucrează ca un motor, ci ca un dinam, de fapt el ia energie mecanică de la motor (care are inerție) și neavând releu de încărcare, nu există limitator de tensiune. Am declarat electromotor stricat și amicul s-a dus la vecini, cu dezmembrari, era 16:50, aproape de închidere. Electromotor de 1.8, dinții păreau puțin altfel la număr, dar el a zis să încercăm. Încercăm, am stat 10 minute până la montat. Rezultat, problema rezolvată. Mașina pornea de fiecare dată, cred că am facut 20 de probe. Nici o eroare. Am mai făcut o măsurătoare cu osciloscopul și se vede clar diferenta.
×
×
  • Create New...