Jump to content
Corsa-C.ro
Sign in to follow this  
liviu2004

Z18XE misfire cilindru 2

Recommended Posts

Am fost chemat la o Zafira A 2001, motor Z18XE, cu eroare P0302 misfire cilindru 2. Ce s-a facut pana am ajuns eu:

- masurat presiune cilindri, toti la 16 bar

- schimbata bobina

- schimbate injectoarele 2 si 3 intre ele

- ecu reparat de AC tronics, dar mai demult

- bujii noi

Eroarea a ramas pe cilindrul 2. Interesant caz si am vrut foarte mult sa fac o diagnoza. Intelegerea a fost sa vin cu un ECU de proba, ca ei nu mai stiau ce sa-i mai faca. Ce nu stiau ei, ca eu mai am niste scule prin portbagaj.

Am ajuns la masina, diagnoza a aratat doar o eroare, P0302. Am zis sa incerc un update de soft, poate cine stie, o fi ca la Corsa C. A sarit softul de la vreo 768 la ultima versiune 2700 si ceva. Din pacate nu a rezolvat problema.

Pasul doi, am pus repede bobina mea de proba, la fel.

Pasul trei, am pornit motorul, apoi am inceput sa opresc cate un injector, din tester. Supriza mare, la cilindrul 2, se vedea clar cum scutura motorul si scade turatia, semn ca cilindrul lucra cum trebuie. Am ajuns la 3, oprit injector, nimic, zero. Nici o schimbare. Ne uitam buimaci unii la altii de nu ne venea sa credem. Va dati seama cum e sa mergi cu o masina, cilindrul 3 nu lucreaza, ECU crede ca misfire e la cilindrul 2 si opreste la 2 injectorul si la 3 il lasa sa pise benzina?

Am dat bujia la 3 afara, plina de ulei. M-am uitat in capul pistonului, ud de ulei. Nu e a buna. Ma uit la cilindrul 1, pistonul uscat.

Am facut un test de presiune dinamic la cilindrul 3, rezultate jalnice. Presiune ioc. Nu stiu cum s-a masurat inainte 16 bari, nici vorba de asa ceva.

Dar de ce nu face presiune, unde e problema? Poate sa fie ce: piston crapat, segmenti praf, cilindru zgariat, valve admisie sa nu etanseze, valve evacuare la fel, vreo axa cu came rupta (dar ar fi afectat si cilindrul 4 care merge ok). Ca sa-mi dau seama cat de cat, am facut o masurare de presiune in admisie, pe furtunul catre valva de purjare vapori combustibil.

Cam asa arata poza, se vede clar cum cilindrul 3 nu suge suficient din admisie, pentru compresie. Cred ca una din valvele de admisie ori nu se deschide, ori e crapata si scapa compresie. Am sa pun niste poze de la compresie cilindrul 1 si 3 dar maine, ca e tarziu azi. A ramas sa desfaca chiulasa sa vada unde e problema.

59ea61b11725d_intakemanifold.thumb.png.db4f71c1737d48c14dca63ec7ef17e2b.png

Edited by liviu2004

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si cateva poze pregatite in seara asta, dupa mine e clar, cel putin o valva de admisie ciupita. Abia astept sa se desfaca motorul. A, v-am zis ca distributia a fost schimbata acu 50 km, va ganditi si voi la ce ma gandesc si eu???

Cilindrul 1, ok.

59ebad8fc9fec_cyl1.thumb.png.f3819d44435be649677b596ac788c12f.png

CIlindrul 3.

59ebad9c9c0cb_cyl3.thumb.png.9d5a8722403ee0ffcaa83b60f38a3434.png

Comparatie 1 cu 3, motorul nu a avut aceeasi viteza, dar se intelege despre ce e vorba.

59ebad9773ef3_cyl1-3.thumb.png.2c5de21b2313cc238259e7050ca8773e.png

Cum pierde cilindrul 3 presiune chiar in timpul ridicarii pistonului.

59ebada32a51e_cyl3zoom.thumb.png.cb10c3147e239c02572ef7bfa7486941.png

Presiune luata in baia de ulei.

59ebada9b6b67_oilsumppressure.thumb.png.79171a010cfee4e019c4f793166b6817.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...