Jump to content

De la TID la GID - Tigra B


sromulus2012
 Share

Recommended Posts

Salut, 

Am postat aici deoarece in mare parte la baza sunt la fel Corsa C si Tigra B, si nu am gasit nicaieri o instructiune step-by-step cum sa faci aceasta conversie. 

Pe scurt : - Am avut Tid, a fost inlocuit cu un GID compatibil de pe o Meriva A, programat cu codul de index 009 01 folosind OpCom

                    - Acum imi arata F la Range, 0 la instant consumption iar in cele 2 meniuri de BC Kilometrii parcursi nu bat cu cei reali (exemplu parcurgi 100 m si pe BC apar cateva sute 

                       de KM)

                    - Concluzia este ca lipsesc cateva fire de la ECU/BCM catre GID (momentan mufa de 32 de la cablajul masinii are 13 pini cablati)

                    - Alta chestie este ca am intrat in meniul de service al GID-ului si am vazut o valoare care mai tarziu am vazut ca este la fel si pe OpCom - Coolant temperature -39 grade C. 

                      (desi in bord pare okay este pe mijloc indicatorul de racire motor ). Senzorul de temp de la termostat a fost schimbat vara aceasta cu tot cu termostat. 

Daca ma poate ajuta cineva cu aceasta problema as fi recunoscator. Va multumesc !

Detalii masina : 

Tigra B 2006, motor Z18XE

Edited by sromulus2012
Link to comment
Share on other sites

masina ta sigur este cablata ok? o verificare pin to pin ar fii necesara... si apoi tech2... pentru index code corect... temperatura nu o sa o vezi niciodata in meniul ascuns... spor la treaba... 

p.s. nu am ajuns in Craiova

Link to comment
Share on other sites

este cablata okay, problema este ca ii lipsesc cateva fire, pentru ca setul cu care a fost echipata din fabrica nu avea toate firele necesare pentru GID. Iar despre temperatura, aceeasi temperatura la lichidul de racire o arata si in OpCom. Uite si fotografiile atasate cu meniurile GID-ului :

 

IMG_9540.JPG

IMG_9541.JPG

IMG_9542.JPG

IMG_9543.JPG

IMG_9544.JPG

IMG_9545.JPG

Link to comment
Share on other sites

Imi cer scuze nu stiam de acest topic, din cate am verificat, am ultimul update la ECU, si imi lipsesc 3 fire, ca am facut o comparatie intre ce are TID si ce are GID, dar nu m-am apucat sa desfac mufa de la ECU. De asemenea masina a venit echipata din fabrica cu cd30mp3, iar TID-ul avea mufa cu 32 de pini, deci nu a fost necesara vreo conversie, masina este full can. 

Link to comment
Share on other sites

In mufa GID trebuie sa ai asa:

- pin 15 fir albastru/negru de 0.5, duce la cutia BCM mufa X1 pin 46 si de acolo ajunge la BCM mufa X46:89, acelasi fir mai duce si la senzorul de nivel benzina, si la ECU mufa K (X57) pin 57.

Verifica simplu, cu opcom, intri la Measuring Blocks, vezi daca ECU are informatie despre nivel combustibil in litri. Daca da, tragi firul cum am scris mai sus, pana ajungi la mufa BCM, respecta conexiune conform schema originala, fa rost de pini.

- pin 16, fir maro/negru de 0.35. duce la cutia BCM mufa X1 pin 45, apoi la ECU motor mufa K (X57) pin 20. Asta sigur iti lipseste. Pinul ecu este unul rotund din cate imi aduc aminte. Daca nu stii cum sa desfaci mufa ecu, iti fac eu poze.

- pin 12, fir albastru/rosu de 0.35, semnal de viteza, duce la mufa X1 pin 14. Il gasesti mai aproape la mufa EPS, firul albastru/verde, e unu singur acolo.

- pin 13, fir verde de 0.35, si asta il gasesti la EPS, sau la X1 pin 6. Semnal sarcina motor.

Daca le aranjezi pe toate astea, mai trebuie code index pus.

Am asa, soft GID 20.04.2004 sau mai vechi, depinde de roti, sa zicem la 185/55R15 ai code index 005. La soft GID dupa 23.09.2004 ai pentru super bright led si aceleasi cauciucuri tot 005, dar la standard led ai 016.

Pune si tu toate detaliile necesare si iti zic exact. Tech2/mdi/mdi2 iti zice in timpul programarii daca ai standard led sau superbright led.

 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, sromulus2012 said:

am ultimul update la ECU

La Z18XE nu conteaza softul, toate versiunile de soft ecu au BC. Toate masinile, toate Z18XE.

Edited by liviu2004
Link to comment
Share on other sites

Salut Liviu, 

in momentul de fata am asa ceva pe mufa GID, si am indexul 014 vers 1 si nu stiu daca e corect, vad un mic lag intre ce am pe instrumente km, si ce arata bc, cateva milisecunde. La z18xe cu 205/45/17 ce cod index ar trebuii sa fie?

A0E9A78A-E085-40A7-869F-7E8A4C76B849.jpeg

70845645-CBEE-4B08-913A-F2E0B1077E9E.jpeg

Edited by sromulus2012
Link to comment
Share on other sites

Da, iti lipsesc firele de la pinii 13,15, 16 din cate vad si eu.

Pinul 12 parca e acolo.

Code index 014 pare ok pentru Standard Led.

Pentru mufa ecu, o sa fac niste poze separate. Desi nu stiu sigur ce model de ecu ai, Simtec 71 sau Simtec 71.1, difera putin mufa. Pune-mi o poza de la ECU sa-mi dau seama de care e. Doar din exterior, ca imi dau seama de la forma.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Salutare Liviu, 

Am reusit sa le pun in ordine cum ar trebuii sa le conectez. problema e ca inainte de a ma apuca sa demontez imi vor trebuii pinii, stii cumva ce tip de pini sunt (pinii mama din ecu si pinii tata care vin in x1, de asemenea din x1 ce pin mama pleaca la display si ce tip de pin sunt aia din mufa display-uli) ?

(nu am reusit sa fac rost de mufa de ECU sa ii iau de acolo)

Din cate am dedus am 2 variante pentru fiecare cablu.

13 Engine Load       - Cablu verde de 0.35          pozitia  6 din X1 sau din ECU x57 pozitia 62
15 Fuel Gauge Signal - Cablu albastru negru de 0.5  pozitia 46 din X1 sau din ECU x57 pozitia 57
16 Fuel Level Sensor - Cablu maro negru de 0.35     pozitia 45 din X1 sau din ECU X57 pozitia 20

Inca nu am desfacut nici x57 sa vad ce am/ce lipseste, exista posibilitatea sa am unele fire deja trase de la ECU la X1?

Link to comment
Share on other sites

Am uitat de intrebarea ta. De pini trebuie sa faci rost identici, deci cauti tot de la o alta masina, dezmembrari ceva. La ECU la fel. Nu intreba pe altcineva ce cablaj ai tu pe masina, ca pierzi vremea, pune mana pe scule si desfa.

Link to comment
Share on other sites

Update, am umblat in BCM pt topicul cu alarma si le am tras pe toate din mufa X1 erau precablate. Bine ca nu a mai trebuit sa desfac mufa ECU, GID-ul afiseaza tot acum. Multumesc frumos pentru ajutor !!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...