Jump to content
Corsa-C.ro
Sign in to follow this  
liviu2004

Z18XE porneste si se opreste imediat

Recommended Posts

M-a chemat un amic, sa ma uit la un Astra H cu motor Z18XE. Masina cumparata de o saptamana, motorul porneste si sta la relanti, indiferent cat se apasa pedala de acceleratie. Masina a stat intr-un garaj, apoi a ajuns la amicul meu, urmatoarele teste s-au facut:

  • diagnoza, nici un cod de eroare;
  • mufa masimetru aer scoasa;
  • alt senzor de turatie motor, original;
  • pompa benzina inlocuita;
  • alta bobina noua si bujii noi;
  • clapeta acceleratie inlocuita;
  • test compresie unde un furtun a explodat.

Amicul suspecta ECU, dar i-am zis ca am dubii, modelul asta de Simtec 71.6 e chiar bine facut si nu pica asa de repede ca Simtec 71 si 71.5.

Ce am gasit eu la masina, bateria cam muci, 11.8V deci am pus-o la incarcat. La diagnoza nici o eroare si pentru ca nu puteam sa tin motorul pornit, nu prea am avut ce monitoriza. Atat am putut sa fac un test la clapeta, facea ce trebuie conform comenzilor date.

Am zis sa arunc un ochi la o bujie, ce sa vezi, neagra toata. Asta inseamna ca avem benzina, avem aer, bobina e noua deci avem scanteie, ce lipseste?

Dupa 5 minute, aveam Picoscope conectat cu senzorul de presiune WPS500X la cilindrul doi. Cam asa arata forma semnalului de presiune, doar dat la electromotor si fara actionarea pedalei de acceleratie:

5a3eae7841765_z18xecylpressure.thumb.png.c43f4e4ce695f661d988f5ce40174bd1.png

Cateva cuvinte despre forma semnalului:

  • presiunea maxima este foarte mare, cam 12.7 bar pentru pedala de acceleratie neatinsa. Avand in vedere ca volumul camerei de ardere a crescut din cauza folosirii furtunului senzorului, cam 10% in plus;
  • presiunea de evacuare de la 180 grade pana la 360 grade aproape 0.5 bar, este imens, la Z14XE am linia acolo aproape de 0 mbar;
  • presiunea de evacuare creste incontinuu, scazand in 2 etape, una cand scade viteza pistonului si gazele scapa mai repede pe evacuare decat poate sa alimenteze cilindrul, a doua cand valva de admisie deschide si o parte din gaze scapa inapoi in admisie.

Am avut suficiente dovezi pentru a demonta sonda lambda 1, inauntru catalizatorului era dezastru, fagurele era facut bucati si aruncat pe acolo. Gazele de evacuare nu aveau pe unde sa iasa.

Am pornit masina asa, si a stat la 3000 ture fara probleme. Mai tarziu amicul a golit catalizatorul si motorul a pornit si mers fara probleme.

Dar sa fim clari, blocarea catalizatorului este doar un simptom. De ce s-a stricat, am cateva teorii:

  • consum ulei, dar sonda lambda 1 era cam curata;
  • temperatura evacuare prea mare, motorul are un masimetru de aer imitatie nenorocita, poate sa mearga cu amestec sarac si atunci temperatura gazelor este foarte mare. Poate catalizatorul isi mareste dimensiunile prea mult si de asta a crapat fagurele.

Voi ce ziceti?

Edited by liviu2004

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...