Jump to content
Corsa-C.ro
Sign in to follow this  
liviu2004

Z12XE moare motorul in 3 minute

Recommended Posts

Masina cumparata la licitatie, ieftin. Din 2002, 169000 km. Nici un zgomot la lant, dar cu o buba, se opreste la fiecare 3 minute. Daca incerci sa o pornesti imediat, nu o ia, daca stai putin, iar o ia pt 3 minute.

Am verificat senzorul de turatie, e ok. Am pus alta bobina de proba, la fel. Am masurat senzor de turatie si axa came, semnal ok, fara probleme. Nici un cod de eroare, nici un semn pe corectiile de combustibil.

Mai departe am zis sa vedem de benzina, am masurat curentul pompei. Aici au inceput ciudateniile, ignorati varfurile acelea, sunt de la injectoare (sunt pe aceeasi siguranta cu pompa).

5a662b6c97926_fuelpumpcurrent.thumb.gif.894a1893b67ebee80a63057e50c98683.gif

Curentul pompei scade pana cand moare motorul. De obicei cand curentul scade, si apropo, turatia a crescut cu 1000 ture, inseamna ca pompa nu are sarcina. Dar de ce?

Mai departe am zis sa vad daca pompa primeste cei 12V curati sau se mai pierd si pe drum. Am vazut ca la rezervor se mai umblase, urme pe la capacul de plastic.

Si am masurat in acelasi timp si presiunea de benzina. Deci, albastru e tensiunea pompei, verde curentul pompei si maro presiunea de benzina.

Na spectacol:

5a662c2a6f12f_fuelpumpvoltagecurrentpressure.thumb.gif.0158741ac128e929aca1595ee4e54f59.gif

IMG_3332.thumb.JPG.7d5f760dcbc1eff29af2891c2c26fc8d.JPG

De ce scade presiunea?

Si am cazut noi amandoi la o concluzie, regulator de presiune defect sau furtun iesire pompa crapat, ca doar am mai vazut. Am deschis rezervorul, dar furtunul nu era crapat. A ramas a doua zis sa ia un regulator. Si am plecat.

Dar ceva nu-mi dadea pace si am avut o idee: nu-mi trimiti o poza de la filtrul de benzina? Si am primit una, am ramas masca:

IMG_3334.thumb.JPG.df7107b8e759f9234c7466044eb86bae.JPG

I-am zis, inainte de orice, schimba filtrul. Si l-a schimbat.

IMG_3339.thumb.JPG.e4ae67c97e98b5d8cace5f021b3662bf.JPG

De atunci, masina nu a mai avut nici o problema.

Am zis, nu-l tai sa vad si eu ce e inauntru? Si da:

IMG_3340.thumb.JPG.83adbe61308335025b83f4bbe5893e53.JPG

 

Filtru original GM, din 2002, cu 169.000 km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zilele astea am vazut o corsa c cu probleme de aprindere. Proprietarul a schimbat bobina, bujii, nu s-a rezolvat. La diagnoza, nimic anormal. M-am uitat putin sub masina, cred ca e timpul pentru un nou filtru (ala e cel original).

IMG_3536.thumb.JPG.46e4c75ebb21518e0c0565ce32703d6a.JPG

Pentru 15 euro, ce-i in neregula cu oamenii astia, imi explica si mie cineva, ca nu inteleg?

Edited by liviu2004

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/3/2018 at 10:35 PM, liviu2004 said:

Pentru 15 euro, ce-i in neregula cu oamenii astia, imi explica si mie cineva, ca nu inteleg?

Pai e simplu, merg pe principiul "daca merge, o las asa" :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar asa?

4EAAEC0A-50D1-4E65-918C-C6EE37045E1E.thumb.jpeg.572c9423941d838042395c2e80990900.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...