Jump to content
Corsa-C.ro
Sign in to follow this  
liviu2004

Z14XEP amestec bogat

Recommended Posts

O poveste interesanta pentru mine, Corsa D, acelasi motor ca pe Corsa C Tigra B Z14XEP, dar cu o mica diferenta, Corsa D are senzor MAP, Corsa C are MAF.

Din decembrie, motorul a inceput sa mearga prost si sa consume mult. Masina a colindat pe la vreo 2 garaje apoi a ajuns la Opel dealer Breda. Acolo a stat 2 saptamani si concluzia lor a fost, ecu defect. Cost estimat 1000 euro.

Eu aveam un ecu sh si asa m-a gasit. La prima diagnoza, am gasit multe erori, printre care P0171 si P2008 (parca). Asta ultima indica circuit electric defect pentru actuatorul de la twinport.

P2008 00 port deactivation solenoid valve circuit malfunction
P0171 00 fuel trim malfunction bank 1
P2191 00 fuel trim malfunction bank 1

Motorul a primit bobina si bujii noi, inainte sa ajung eu, bineinteles ca degeaba. Prima data am aruncat o privire la bujii, negre. O privire la clapeta de acceratie, destul de murdara, am tras o curatare rapida si sa vedem ce zice testerul.

Nimic anormal, totul ok (mai putin P2008), am zis sa dam o fuga la peco cu masina, ca era demult pe rosu. Ma gandeam eu, chiar atat sa fi fost pentru P0171? Cand colo ce sa vezi, dupa 3 km, short fuel trim la 25% baga ecu benzina in motor la greu.

Ceva de genul, asta e o poza de Marti.

IMG_3574.thumb.JPG.fa4250ca363b1bb076ad5f3237edcdb0.JPG

Ce sa fie ce sa fie, in afara de valorile sondei lambda 1, nimic altceva nu isi schimba starea, sa justifice asa amestec bogat. Am mai pus sonda mea lambda, la fel, cateva minute mergea ok, apoi deodata o lua razna. In gif, presiunea pompei de benzina, ok la 3.85 bar si sonda lambda 1 (inversata, mi-a fost lene sa schimb firele intre ele pentru osciloscop).

__20180203-0001.thumb.gif.03b18f88fbb332f98e0c7c7d21a080e6.gif

 

Fiind in pana de idei, am zis sa ma ocup de P2008. Am masurat rezistenta actuatorului, era ok in valori de zeci de ohmi. Am pus un creion de tensiune pe mufa, aveam plus prin contact. Am masurat firul de la mufa actuator pana in mufa ecu, nimic.

Cand colo ce sa vezi:

IMG_3540.thumb.JPG.f9eb809831c29689ffabab12fc143b57.JPGIMG_3541.thumb.JPG.4bc42c3e3a3bb321a5521968ea70f0b7.JPG

Toata bucata aia de cablaj avea banda izolatoare lipsa, iar firul verde avea lipsa cam 1 cm. Din ce am vazut ulterior, era taiat curat si nici o urma de coroziune la capete. Pentru asta a vrut dealerul Opel din Breda 1000 euro.

In 10 minute, am pus fir la loc, P2008 rezolvata.

Pentru P0171, ma gandeam, oare sa pise injectoarele cand se incalzesc? Pentru ca am avut alt set disponibil, am demontat pe acolo, in 15 minute alte injectoare erau pe masina. Dar am observat ceva ciudat in galerie, o picatura de apa. Am zis, eh, cine stie de unde a curs.

Poza asta am facut-o ulterior, cand mi-am dat seama ce se intampla. Nu prea se vede in spate, greu de focalizat cu telefonul.

IMG_3581.thumb.JPG.bbc723e61a58247e723fe1c97283f0e5.JPG

Iar cu noile injectoare, la fel. Dar gandul cu picatura nu-mi dadea pace si am mai desfacut o data clapeta, numai bine ca am vazut inca o picatura cazand. Mai sa fie. De unde curge, am urmarit cam din ce zona putea sa cada, era furtunul subtire de la aerisire carter.

L-am scos, cand colo:

IMG_3583.thumb.JPG.a23f304688d603b0d029caaec35ed8cf.JPGIMG_3584.thumb.JPG.f8dc7d6fdf1bfad5827eeb9295f95173.JPG

Am pus putin pe limba, antigel. Am pus clapeta la loc, am pornit si cand colo, corectii de numai 7%.

IMG_3586.thumb.JPG.a1012314616fac1afce3a8a7f2453dd4.JPG

Am dat afara, in timpul mersului, si furtunul gros, si asta e tot de aerisire carter, dar e conectat deasupra clapetei.

IMG_3589.thumb.JPG.b512fde5ca0a93eb74726448bd72efd1.JPGIMG_3590.thumb.JPG.fc5979622f1850a88f9e0109d84214c3.JPGIMG_3591.thumb.JPG.4dad2e57eda5e97dda0cf5cc7d74a704.JPG

Imediat dupa, corectiile s-au dus la -3% apoi 0%.

YGEP8140.thumb.JPG.6ff901a9a7a0a77527b0e36f2a992120.JPGORAA3109.thumb.JPG.3ef0f749d403dbf8c93e1d869030da3e.JPG

Am lasat motorul sa mearga inca vreo 20 minute, nici o schimbare.

Problema oarecum gasita, in primul rand, nu e ECU defect, in al doilea rand, de unde intra antigel in carter? Aici nu stiu, dar din ce am observat, se intampla mai mult la motor cald, condenseaza antigelul in furtun, tras in admisie, atat de mult incat amestecul nu mai arde, ecu vede prea mult oxigen pe evacuare si baga si mai multa benzina. Putea in spatele masinii de te usturau ochii. Ca idee, timpul injectoarelor pleca de la vreo 1.9 ms la peste 7.7 ms, enorm.

Cam atat. Mai departe e treaba mecanicilor.

Edited by liviu2004

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...