Jump to content
Corsa-C.ro

Recommended Posts

O să încerc să montez un sistem ESP la un Corsa C Z14XE și cutie automată. Am găsit câteva piese și vreau să le pun cap la cap. Prima dată am montat ABS pe mașină și din studierea schemelor am văzut ca nu e chiar așa de dificil să montez un sistem ESP.
Acu între noi, la o mașină cum e Corsa C, mai ales că am cauciucuri de 205, nu cred că o să fie vreodată nevoie de ESP. Dar ideea e de provocare tehnică, că vedem dacă se poate.
Ce piese am până acum:
- senzor rotație vehicul GM 13103434

post-5-0-68838800-1401522259_thumb.jpg

 

- senzor rotație volan, la Corsa C este integrat in banda volanului pentru airbag, GM 13277927. Aici e o mică istorie, modelul precedent GM 13164412 avea probleme frecvente de calibrare și am găsit in TIS că trebuie înlocuit cu modelul de mai sus. Cine vrea mai multe detalii, găsește în TIS.

post-5-0-22384300-1401522839_thumb.jpg

post-5-0-09497000-1401522877_thumb.jpg

- aștept la poștă și pompa ABS/ESP/TC, cod GM 93172441. Pompa asta mai poate avea și codul GM 93182547, e mai nou.

post-5-0-70941900-1401523060_thumb.jpg

 

Senzorul de rotație se montează sub mânerul de la frâna de mână, încă mă gândesc la o modalitate de prindere ca originalul. Poza este de la Meriva.

post-5-0-30025900-1401523145_thumb.jpg

Ca piese necesare, ar mai fi mufe și cablaj, la senzor rotație am mufa, la senzor volan mufa o aștept să sosească. Mai trebuie 2 țevi de frână de la pompa de frână la pompa ESP, probabil și restul țevilor către roți vor trebui schimbate. Și să nu uit, mufa pompei ESP, nu o am încă. Plus un capac de plastic pentru pompă.
Pentru partea de cablaj, o să revin mai încolo cu poze și detalii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cablajul în interior este gata, am găsit un cablaj de Meriva. Înspre cutia BCM, cablajul de Meriva are pini mamă la canbus, a trebuit trecut la pini tată. Înspre senzorul de rotație, cablajul CAN e cam lung, dar merge așezat frumos. La volan se schimbă mufa mică cu mufă mare cu 14 pini. Pinii existenți se pot muta de la o mufă la alta.

Am verificat cu tech2, ECU motor știe de ESP în setările high speed can.

Poze nu am acum, data viitoare pozez cum arată traseul interior.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am găsit câteva poze pe forum german, o să mă ajute la montaj pompă ESP si conducte.

post-5-0-52706100-1402262822_thumb.jpgpost-5-0-27497800-1402262833_thumb.jpgpost-5-0-85271500-1402262837_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Servofrâna existentă cod 3495063 e bună și pentru discuri frână față/spate, pentru ABS, pentru ESP. Există și alte coduri în funcție de seria caroseriei, eu tot ce scriu în acest topic este pentru Corsa C 2002 Z14XE, cutie automată și discuri frână față/spate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uite foto cu prinderea senzorului giroscopic. Eu am deja prinderile acolo :)

post-17-0-80111800-1402478416_thumb.jpg

post-17-0-24782200-1402478423_thumb.jpg

post-17-0-79955400-1402478429_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu poza ta tipărită, am dat 2 gauri pe suport, aspirat resturi, filetat cu 5, dat cu spray zinc și apoi am montat senzorul sufletului. Poate pe viitor o sa bag 2 bare filetate de 5, sa pot pune piulite sus. În mașină cam gata cu montajul ESP-ului.

post-5-0-89374400-1403377845_thumb.jpgpost-5-0-42865600-1403377881_thumb.jpgpost-5-0-29938800-1403377916_thumb.jpgpost-5-0-90188200-1403377950_thumb.jpgpost-5-0-17683000-1403377985_thumb.jpgpost-5-0-60727500-1403378022_thumb.jpgpost-5-0-81241500-1403378054_thumb.jpgpost-5-0-35014300-1403378094_thumb.jpgpost-5-0-57570600-1403378132_thumb.jpgpost-5-0-02126300-1403378167_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Excelent!

Sa-mi dau palme ca ma oftic de mor ca nu-s in Olanda.

Cand vii in tara TREBUIE sa ne cunoastem!

Stau cu ochii pe ceea ce faci ca pe butelie.

Spor la lucru!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am făcut rost și de cablajul ESP de la mufa pompei, pana la ambii senzori ABS față, până în BCM tot, până în cutia de siguranțe tot. Din mufă în mufă. Mai trebuiesc țevile și pompa de frână de la servo.

post-5-0-56563300-1404159488_thumb.jpg

LE: când mai vin în țară cu mașina, oricum trec prin Brașov.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi am comandat și pompa de frână, e Bosch 0 204 123 637, nouă, pentru cod GM 93177767, discuri față spate și ESP. De la colegul R.Cristian am luat cele 4 țevi de frână legate la pompa ESP/ABS, să nu umblu cu improvizații în zona. Când primesc toate piesele, am tot ce îmi trebuie să dau drumul la montajul final.

 

post-5-0-24096900-1404590470_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

corsablue, dacă chiar inteționezi să pui ESP, am mufa de la senzorul din interior de accelerație laterală și rotație. Dacă o vrei, găsesc eu o variantă să o trimit în Ro.

post-5-0-15968300-1404666004_thumb.jpgpost-5-0-45297400-1404666042_thumb.jpgpost-5-0-93536900-1404666081_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi gata cu țevile. Nu e 100% pe placul meu, sub borcanul de expansiune, dar iși face treaba. Am vreo 4 clipsuri rupte de la demontaj, tre să comand altele. Pompă nouă Bosch pentru ESP, a venit cu piulițe noi.
Mâine urmează electrica și programările.

post-5-0-14797700-1405623550_thumb.jpgpost-5-0-13252700-1405623590_thumb.jpgpost-5-0-57481500-1405623625_thumb.jpgpost-5-0-17166800-1405623663_thumb.jpgpost-5-0-22035400-1405623697_thumb.jpgpost-5-0-93125200-1405623731_thumb.jpgpost-5-0-14292600-1405623768_thumb.jpgpost-5-0-28372200-1405623806_thumb.jpgpost-5-0-51645400-1405623844_thumb.jpgpost-5-0-17187200-1405623875_thumb.jpgpost-5-0-94507600-1405623910_thumb.jpgpost-5-0-38005900-1405623942_thumb.jpgpost-5-0-16824800-1405623979_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Epic fail, oarecum.

Dă-i la BCM, tech2 mă avertizează că vede ESP pe mașină, ei nu zău. Programez BCM pentru ESP/TC, ambele becuri erau deja aprinse oricum, abs si tc. Dă-i la motor, programez canbus să știe de traction control și vehicle dynamics pe present. Bun.

Dă-i la ESP. Canci, citea seria, alpha code, software version și atât. Zicea că e an greșit sau mașina nu e corectă. Dă-i și încearcă, până am nimerit după juma de oră 2004 Corsa C. Apoi mi-a picat fisa că atunci au fost făcute și montate pompele astea, apoi codul GM s-a schimbat. No bine, am intrat. Dă-i la programing, aleg variant coding, na belea. Z10XEP, Z12XEP, Z14XEP, Z18XE, Z13DT, Z17DTH, unele cu MT și MTA. Nici un Multec.

Le-am luat la rând, la oricare din ele îmi rămâne eroarea de variant coding activa, mai puțin pentru Z18XE. Care nici măcar nu e Multec. Da în fine, nu asta e problema cea mai mare. Bun, Z18XE rămâne, dar la Read CAN bus config, normal că îmi zice transmission wrong programming. La fel și în restul modulelor. N-am variante. Pe de altă parte, nu ma doare prea mult că nu se pupă ESP cu cutia automată, mie imi trebuie ca ECU motor să asculte de ESP pentru reducerea cuplului.

Altă belea ar fi că nu se vede senzorul rotație volan în canbus. Undeva e ceva, nu știu încă, ca s-a făcut noapte. Am încercat o calibrare, dar na zice ok, dar am eroare de programing time-out, ceea ce e normal daca nu îl vede în rețea.

Partea bună este că nu am erori în motor, transmisie si bcm. Tot bun e că becul de ABS se aprinde și se stinge corect. Cel de TC a rămas aprins deocamdată. Mâine și poimâine relax, luni bag lichid de frână.

Poză de-a valma, nu mai stau să le filtrez.

 

post-5-0-45988300-1405718373_thumb.jpgpost-5-0-02951400-1405718410_thumb.jpgpost-5-0-43748700-1405718446_thumb.jpgpost-5-0-21553000-1405718494_thumb.jpgpost-5-0-56284300-1405718532_thumb.jpgpost-5-0-81505000-1405718563_thumb.jpgpost-5-0-68887200-1405718597_thumb.jpgpost-5-0-79492400-1405718628_thumb.jpgpost-5-0-30332900-1405718658_thumb.jpgpost-5-0-57271500-1405718687_thumb.jpgpost-5-0-52659500-1405718894_thumb.jpgpost-5-0-68917500-1405718928_thumb.jpgpost-5-0-87423100-1405718957_thumb.jpgpost-5-0-02866400-1405718986_thumb.jpgpost-5-0-05247100-1405719017_thumb.jpgpost-5-0-01050500-1405719049_thumb.jpgpost-5-0-42399800-1405719073_thumb.jpgpost-5-0-99981400-1405719105_thumb.jpgpost-5-0-80835500-1405719134_thumb.jpgpost-5-0-64299400-1405719164_thumb.jpgpost-5-0-77609000-1405719432_thumb.jpgpost-5-0-09598200-1405719464_thumb.jpgpost-5-0-42865400-1405719493_thumb.jpgpost-5-0-60836500-1405719547_thumb.jpgpost-5-0-66493200-1405719587_thumb.jpgpost-5-0-57724900-1405719624_thumb.jpgpost-5-0-48676900-1405719653_thumb.jpgpost-5-0-95319400-1405719683_thumb.jpgpost-5-0-99549900-1405719711_thumb.jpgpost-5-0-52912100-1405719738_thumb.jpgpost-5-0-70888700-1405719765_thumb.jpgpost-5-0-32821700-1405719794_thumb.jpgpost-5-0-92209000-1405719827_thumb.jpgpost-5-0-70931300-1405719863_thumb.jpgpost-5-0-59383700-1405719898_thumb.jpg

 

LE: VINul nu am reușit să-l programez în ESP. Îmi dă eroare, programming failed. Asta e, rămâne așa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am aflat și de ce trebuie legătura între ESP și cutia automată, de la Bosch citire: The engine torque can be reduced and the automatic transmission shift sequence influenced. The system CAN data bus C with high data transfer rate is used for communication by the control units which exchange a large volume of data and/or time-critical data. For example: engine management, running gear/brake control system.

În altă ordine de idei, pompa asta ESP a fost montată și pe Meriva A, iar din 2005 în scheme apare conectată la Z16XE (Multec S(F)), exact ce îmi trebuie mie și cu cutie manuală robotizată (merge și la hidramata mea). O să mai încerc o dată cu Meriva la tech2. Treaba e că în 2004, Meriva avea alt ESP, cu pompă model/aspect vechi 5.3/5.4. Nu m-am putut conecta la ESP decât cu 2004 Corsa C, dar o să mai încerc cu Meriva.:ph34r:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum funcționează TC la modelul 8.0, de la Bosch citire:
- brake application is generally implemented in low speed ranges
- engine intervention is employed for the higher speed ranges.

Asta ca să citească cei care se plângeau că nu le merge TC când ei aveau accelerația la podea.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Document E0002099 ESP telltale lights up - ESP without function

Trouble code C0710(A) Steering Angle Sensor, initializing during driving is set in the ESP-ECU.

 

As of VIN W0L0XCR977E003840 and W0L0XCE7574199958 a modified steering angle sensor has been installed in production.

 

Remedy: in case of customer complaint ........................

Use the new generation of steering angle sensors:

- for vehicles w/o steering wheel radio operation partno.: 13277926 / catalogueno.: 51 99 377

- for vehicles with steering wheel radio operation partno.: 13277927 / catalogueno.: 51 99 378.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am tot ce trebuie în mufa de la senzor volan. Mai am de verificat cu un osciloscop care nu-l am, daca am comunicație pe CAN bus. Dar rezistența e acolo cum trebuie, deci circuit există. Încep să cred din ce în ce mai mult că lipsa programării VIN generează această eroare de senzor volan, am văzut ceva pe net similar la Audi. VIN-ul meu îl refuză, am mai încercat vreo 2, fără succes. Am nevoie de un VIN de Corsa C, Z18XE cu ESP.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce-am mai făcut între timp, am luat un VIN de Corsa C 2005 cu motor de 1.8, din păcate fără ESP, că n-am găsit. Am băgat acest VIN în toate modulele mașinii unde există această serie. Mașina pornește, totul ok. Totuși nu reușesc să programez aceeași serie în ESP. Suspectam că la programare, ESP cere seria VIN de la celelalte module, pentru comparație, dar acum nu mai sunt atât de sigur că asta face. Una din trei, ori trebuie să nimeresc un VIN corect, ori acest tech2 nu poate programa acest ESP, ori am pompa ESP incorectă, deși conform EPC4, e numa bună.

Pe de altă parte, becul ABS se aprinde și se stinge corect, măcar atât lucrează corect, cel puțin pe loc. Ultima achiziție care o mai fac pentru acest sistem, alt senzor volan, sh, cu alt cod dar compatibil cu Corsa C ESP. Poate scap de eroarea de CANbus și atunci nu îmi mai pasă de programarea seriei VIN.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am schimbat unitatea electronică de la ESP, aveam una nouă de schimb. Alt alpha code, tot pentru Corsa C, Meriva A, Tigra B. De fapt înainte să o schimb, am bagat mufa în unitate, curios să vad ce spune tech2. Surpriză, a intrat din prima 2005 Corsa C, am programat VINul corect al mașinii fără probleme. Apoi am intrat pe Meriva 2005 și am programat ca motor Z16XE (tot multec), dar nu a vrut decat cu Manual Transmission (altfel iar eroare de program variant configuration). Asta e, o să se reducă doar cuplul motor și frâne roți, fără interventie la selecția de viteze.

Mi-a mai rămas eroarea de CANbus pentru senzorul de volan, am găsit altul pe net, sper să-l iau ori altă variantă ar fi o probă de drum, poate cine știe ....

 

 

 

post-5-0-20845600-1405975059_thumb.jpgpost-5-0-40842000-1405975096_thumb.jpgpost-5-0-98229500-1405975130_thumb.jpgpost-5-0-88840100-1405975167_thumb.jpgpost-5-0-50319800-1405975199_thumb.jpgpost-5-0-14457800-1405975231_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am găsit cum se calibrează Traction Control conform cu roțile montate pe mașină.

The most important input value of the TC is the distance signal of the ABS wheel sensor.

The distance is calculated from the number of wheel revolutions and the tyre diameter. This means that differing tyre diameters, e.g. as a result of worn tyres on the rear axle and new tyres on the front axle, would provide false information about the instantaneous speed of the vehicle. To avoid this undesirable effect, an automatic adaptation to the tyre sizes is performed in the ABS control unit. This adaptation requires a certain period of time. In this time period, the TC may be engaged erroneously.

Tyre adjustment can be carried out by the following methods:

  • [*]Ensure all tyres have the correct tyre pressures - see the relevant Owner's Manual or the Service Plan [*]Accelerate vehicle to a speed of 100 - 120 km/h / 62 - 74 mph [*]Then allow vehicle to coast driving straight-ahead, without operating accelerator or brake, until speed drops below 70 km/h.

 

Repeat this action 5 times; the system is then fully adapted to the tyre sizes.

The engine output / engine torque is controlled automatically so that optimum driving stability, traction and braking actions are constantly assured within the physical limits. This control is implemented by the respective engine control unit by means of interventions in the engine management system.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ultimele știri, am luat de pe ebay 3 (trei) senzori de unghi volan, sh, cu cod original (cel vechi). Din 3 trebuie să meargă unul. Cel puțin pot face probă fără să dau volanul jos, doar bag mufa în senzor și văd dacă mai am eroare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Conversia la ESP/TC este gata. Am stat atâtea zile așa pentru absolut nimic. Să vă explic de ce. Vine senzor sh, cod original pentru Corsa C, prima ediție cu ESP. Mă duc la mașină, bag mufa în el, citesc erori, tot aia cu can bus. Plus încă una, senzor inițializat în timpul conducerii. Măi să fie, 2 ecu de esp, 2 senzori, aceeași eroare. M-am descumpănit. În mufă totul ok, tensiuni, fire, pini .....

Și dacă tot nu mai aveam idei, m-am apucat să desfac senzorul sh, să văd și eu ce e în el, cum arată partea de esp. 3 clipsuri mai mari și 2 mai mici, am scos capacul și să leșin. 5 conectori auriți și eu aveam 4 fire în zona aia la mufă. 2 de + și 2 de canbus. Păi cum mama măsii să meargă orice fără masă. Am luat aparatul de măsură și imediat am aflat că pinul 1 era pentru masă. Am luat TIS2000 la puricat, schema e greșită, arată pentru ESP doar pinul 13 pentru masă, care duce la comenzi volan, dar în realitate trebuie și 1 și 13.

Am pus tot unde trebuie, am calibrat senzor volan, becul s-a stins super frumos. Conversie terminată. Mai târziu pun și un film scurt.

 

 

post-5-0-74963300-1406304169_thumb.jpgpost-5-0-88595000-1406304214_thumb.jpgpost-5-0-10506400-1406304249_thumb.jpgpost-5-0-96681400-1406304287_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gata și calibrarea TC conform procedura.
Și un mic video demonstrativ pentru becuri. Proba funcțională la iarnă pe zăpadă.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cătălin, precum ai întrebat:

post-5-0-97749500-1411240535_thumb.jpgpost-5-0-23239600-1411240571_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proba TC:

 

De mult n-am mai avut așa discuri de frână curate:

post-5-0-84991200-1419691539_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...