Jump to content
Corsa-C.ro
Sign in to follow this  
liviu2004

Conversie de la cutie Easytronic la Manuală

Recommended Posts

Pentru cine are easytronic, cablajul canbus e după cum urmează:

1. De la ECU motor către ECU easytronic

- fir verde 0.5 la pin 54 easytronic

- fir alb 0.5 la pin 56 easytronic

2. De la ECU easytronic la BCM

- fir verde 0.5 în pin 61 easytronic

- fir alb 0.5 în pin 63 easytronic.

Cei care ați trecut de la easytronic la manuală, trebuie sa refaceți legatura canbus între ECU motor și BCM (inclusiv instrumente). Se leaga fir la fir (alb la alb și verde la verde), recomand cositorit și cu varniș termocontractibil.

Atașat este poza cu mufa easytronic X68.

mufa easytronic.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc liviu si toate cele bune

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut @liviu2004.

Eu sunt exact in situatia prezentata mai sus. Am trecut de la easytronic la manuala si am probleme cu comunicarea CAN dintre module.

Nu am reusit sa inteleg 100% refacerea cablajului.Aceste legaturi se pot face cumva prin dezizolarea partiala a firelor din spatele mufei sau doar prin introducerea firului in mufa. Imi poti spune mai exact? Ceva de genul : de la pinul X al mufei Y de la ECU se trage un fir la pinul W din mufa Easytronic, samd. Nu vreau sa crezi ca sunt dement, dar mai bine sa fiu foarte sigur ceea ce fac, decat sa dau foc la masina.

Ms mult!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu aș proceda altfel. Aș lucra numai la mufa X68, în spate. Ce rost are să tragi fire care sunt deja acolo. Firele albe și verzi sunt foaarte ușor de identificat. Poți tăia firele la vreo 4 cm de mufă și le legi cap la cap, cum ziceam, cositorit și cu varniș. Să încerc un desen în paint.

easy.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte, foarte explicit @liviu2004. O sa fac legaturile vineri. Cu ajutorul tau si al colegului @catastefan sper sa-mi pun Corsa pe roti.

Deci, daca fac aceste legaturi si programez corect ECU si BCM ar trebui sa porneasca din cheie, nu mai e nevoie de inlocuit relee si alte chestii?

Multumesc inca o data. Stima

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă faci acele legături, pornește din prima. Dacă ai programat deja ECU și BCM (adică ai trecut cutie manuală în loc de easytronic), nu mai ai ce sa programezi. Poate în bord să mai fie ceva de programat dar nu sunt sigur ca nu mai țin minte. În legătura cu mersul motorului, rămăne de văzut cum se comportă.

Hai să-ti explic și de ce ai nevoie de canbus intact. ECU comunică cu BCM și bord identitatea vehiculului și dacă cheia folosită în contact este cea corectă și programată. Toate aceste semnale sunt trimise pe canbus. Acum, tu când ai scos mufa din ECU easytronic, ai tăiat circuitul, ECU și BCM+Bord nu se mai văd între ele, de aici și eroarea de canbus număr module în circuit incorectă.

Dacă nu ești sigur, pune poze de la mufă, din spate și îți arăt care sunt firele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vineri cand o sa ajung la masina, o sa ma uit la mufa. Daca nu reusesc sa identific firele o sa pun o poza. Ms inca o data pt timpul acordat. Numai bine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. Am reusit sa refac legaturile CAN. Erorile din ECU am putut sa le sterg si nu au ma aparut. Mai ramasesera in BCM U2101, U2102, insa dupa ce am schimbat code index-ul la 004 ver. 5 le-am putut sterge si nu au mai aparut.

Masina nu vrea sa porneasca din cheie. Cand invart de cheie se aude cum declanseaza un releu (cel din mijloc din grupul de trei relee galbene) insa nu da comanda la demaror.

Cu firul direct la electromotor, porneste, merge ok undeva la 6-7 secunde, timp in care daca o accelerez raspunde la comenzi, insa dupa aceste secunde intra parca intr-un mod de urgenta, ceva. Nu se mai accelereaza, relantiul scade foarte mult si functioneaza foarte foarte prost.

Mentionez ca nu imi stocheaza niciun DTC.

Are cineva vreo idee despre ce ar putea fi?

Ms

Share this post


Link to post
Share on other sites

Să mă uit prin scheme ce alte interblocaje mai sunt. Oricum CAN-ul tot trebuia rezolvat.

LE: easytronic primește un semnal de la Imobilizator. Intră pe el cu Opcom și vezi dacă ai vreun cod de eroare. Probabil că nu, dar verifică să fii sigur.

Tot în mufa de la easytronic sunt 2 fire de la Pornire și Încărcare, fir maro/galben de 0.35 și maro/roșu de 0.5. Firul maro/galben e de fapt semnal de masă dată releului K61, care duce la demaror.

Ce trebuie să faci tu, firul maro/galben de 0.35 trebuie dat la un punct de masă. Ai deja în aceeași mufă un fir maro de 4 mm2. Unește acest fir maro cu cel maro/galben. Cositorit, cu varniș termocontractibil neapărat. Cu mersul motorului prost, nu e de aici, mai trebuie căutat.

mta.jpg

LE2: easytronic mai are treaba si cu ABS, verifica programarea abs-ului, sa-i bagi ca nu mai ai easytronic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ms Liviu. Acum o sa merg sa fac si aceasta legatura. Revin cu feedback-ul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Una din două, ori a mers și te plimbi cu mașina, ori a doua, mai nasoală, te chinui și la ora asta.


Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic ca se plimba cu masina....si scrie maine rezolutia. Oricum felicitari pentru mana intinsa...

Stii cum e la tara...greu cu netul....mai faci o friptura....mai dai o udatura....

Daca vreodata ma hotarasc si eu sa fac pasul asta macar sa stiu ce fac....desi am inceput sa ma invat asa. E bine!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare.  Imi cer scuze pentru intarziere, insa a trebuit sa aman putin operatiunea, din motive neprevazute.

In primul rand va multumesc, foarte foarte mult pentru tot ajutorul acordat.

Am facut si ultima legatura dintre firul maro-galben cu maro masa si a pornit de la cheie. Problema cu mersul neregulat, in mare parte, cred ca s-a datorat faptului ca masina a stat ceva timp nepornita. Am tinut-o putin accelerata dupa ce am pornit-o si a inceput sa mearga din ce in ce mai bine. I-am facut o proba de drum, mai "dura", si acum e oarecum OK.

In privinta "tansplantului" Easytronic - Manual, pot spune ca este 100% reusit, insa nu as fi reusit fara voi.  Nu imi stocheaza decat un DTC in bord, ceva legat de display-ul de la Easytronic, insa nu ma deranzeaza, atat timp cat este afisata doar o liniuta orizontala pe el.

Baieti, cand aveti drum prin Craiova, va astept cu bere fara alcool.

Oameni ca voi, mai rar.  Stima !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitări, pentru mine mai greu să ajung la Craiova, sunt câteva mii de km între. Probabil se poate rezolva și cu eroarea din bord, o să mă uit în bordul meu ce setări sunt, și cu opcom și cu tech2. Poate ai câteva poze, să le urci aici cum arată compartimentul motor și interiorul.


Share this post


Link to post
Share on other sites

Uite și o poză de la bord, la configurare. Nu am mai intrat cu Opcom, ar trebui să fie la fel. Și dacă tot intrasem pe bord, am făcut și un mic pom de Crăciun. :)

IMG_7577.JPGIMG_7578.JPG

Eventual dacă nu-i dai de cap, dă-mi codul de eroare.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

DTC-ul din Instrumente este : 00179 - Easytronic-Signal Range/Performance Intermittent. Banuiesc ca se refera la display-ul acela. In OP-COm la Programming am doar resetare service si inca doua chestii, insa nimic de Easytronic.  Oricum nu-i asta o problema. Poate sa "clipoceasca" liniuta pe display, pana oboseste :)).

Mai este insa un subiect pe care l-am omis sa te intreb.  Pentru aprinderea lampilor de marcharriere, pot trage cumva vreun fir din mufa Easytronic sau imi trag de pe la alte anexe si le trec prin senzor?

O sa incarc ceva fotografii dar am apucat de am plecat de la tara pana sa vad post-ul. Masina am lasat-o tot acolo fiindca mai am de rezolvat cu asigurarea care a expirat intre timp.

Ms pentru ajutor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atunci e clar, cu Opcom nu se poate programa, numai cu Tech2 poți programa bordul să nu mai aștepte semnale de la easytronic. Mai merge și cu editarea EEPROMului, la fel ca la activarea ceasului, numai că nu știu adresa care trebuie schimbată.

Dar dacă mă gândesc mai bine, pot activa la mine Easytronic și să citesc EEPROMul ca să pot vedea diferențele.

Cu lampa de mers înapoi e mai complicat puțin dar nu imposibil. Când aveai easytronic, cutia dădea semnal de mers înapoi prin firul maro/roșu de 0.35 din aceeași mufă care ai tot umblat. Acest fir era comandă dată releului K71, care aprindea becurile de mers înapoi.

Acum, ce trebuie să faci tu. Ai un senzor pe cutia manuală. Ai și cablajul senzorului cu tot cu mufă, nu? Dacă nu, fă rost. Dacă nu găsești, poate am eu.

Prima dată trebuie să găsești releul K71. Este aici, în cutia de siguranțe, trebuie să desfaci tot acolo. Dacă nu știi cum, am câteva poze și eventual pot face altele:

k71.png

La releu ai să găsești un fir negru de 0.75. Nu cel negru de 0.35! Acest fir de 0.75 îl tai și îl duci la senzorul de la cutie în pinul 2.

cutie.pngcutie2.png

De la pinul 1 al mufei de la senzorul cutiei, te duci cu un fir alb/negru de 0.75 la releul K71, unde ai să găsești fir de aceeași culoare. Tai firul la 2 cm de releu, cositorești cu varniș firul de la senzor cu firul tăiat nu de la releu, dinspre mașină.

Pui tot la loc, bagi mufa în senzorul cutiei, pui contact, pui în mers înapoi și verifici becurile. Dacă sunt bune.

Uite și schema electrică în zona releului.

mers inapoi.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai că te pot ajuta și cu programarea bordului. Am făcut teste pe mașina mea cu Opcom și tech2, am obținut adresa de modificat în EEPROM. Am facut și eu scrierea cu Opcom, a mers și s-a confirmat ok cu tech2, nici o problemă.

E vorba de adresa 00000016. Din B3 trebuie scris 93. Folosește tutorialul lui Ștefan, singura diferență este ca tu ai să modifici adresa 00000016 și nu alta.

eeprom.png

Ce zici, te descurci? Dacă nu, dă-mi fișierul bin de la bordul tău. Pentru confirmare am nevoie de 2 citiri, cu contact luat și pus între cele 2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte explicit Liviu. Cum ajung la masina, o rezolv. Mai intai pe cea cu mersul inapoi, fiindca este mai urgenta si dupaia rescriu EEprom-ul.

Dar voi cu ce deschideti fisierele *.bin? Eu am folosit WinHex pana acum. Cred ca e ok.

In legatura cu marcharrier-ul ma gandeam ca pot trage un fir de prin alte parti, insa e super ca o pot rezolva ca la carte.

Ms ! esti de nota 10+

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu folosesc HxD la fișiere bin. E free și merge ok.


Share this post


Link to post
Share on other sites

Am reusit Liviu, sa fac legaturile pentru aprinderea becurilor de mers inapoi. Am identificat cablajul, taiat, lipit cu pistolul, tub termocontractor + banda izoliera bonus :) . Totul OK, s-au aprins din prima. Stima

Insa nu am facut nimic cu EPROM-ul bordului. Nu gasesc adresa B3.

Nu stiu cum sa pun foto, fiindca as avea un printscreen facut la adrese.

Ms pentru ajutor !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravo.

Când scrii, alege mai multe opțiuni de răspuns. Apoi atașează pozele cu acest buton. Poți alege mai multe În același timp. Ai salvat fișierul .bin? Urcă-l aici. Ai 2 fișiere, citite măcar la 2 contacte puse diferență?

Untitled.pngUntitled2.png

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ms. Am doua fisiere *.bin salvate.

Unul initial, prima data cand am intrat in eeprom, iar al doilea  dupa ce am activat functia " afisare ceas in  odometru " ( daca tot am intrat acolo am activat si ceasul ). Au diferenta de 2-3 contacte intre ele.

Nu reusesc insa sa gasesc adresa "B3". In rest sunt o gramada de "93".

Intrebare: Sa fie deja modificata aceasta functie din B3 in 93. Dar daca da, de ce imi da in continuare DTC-ul acela in Instrumente?!

 

corsa 1.JPGcorsa 2.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

La tine la adresa 00000016 ai o dată valoarea 11 apoi 13. Nu știu ce poate să însemne asta. Chiar am nevoie de un fișier bin de la tine să pot testa pe bordul meu. Că eu mai am de rezervă. Îl poți urca aici în topic la fel cum ai făcut cu pozele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diferenta din 11 in 13 a adresei 00000016 reprezinta activarea ceasului in odometru. Sa fie diferit bordul meu de al tau ?! Ms!

corsa.bin

corsa2.bin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...