Jump to content
Corsa-C.ro
Sign in to follow this  
liviu2004

Vectra C Z32SE V6 se oprește motorul aleatoriu

Recommended Posts

M-a chemat un tip să mă uit la mașina asta, a stat 2 ani într-o parcare. Motorul se oprea aleatoriu, cald rece nu conta. Deja schimbat, senzor arbore cotit, baterie nouă și acum se pregăteau de schimbat CIM.

Eroare: B3601-04 Key capture relay circuit malfunction

Mi-am dat seama imediat că nu asta e problema mașinii. Am ajuns acolo și întradevăr, bobina care este montată în CIM, pentru mașinile cu cutie automată, lipsea. Probabil cineva a schimbat CIM-ul înainte și a uitat să mute bobina. Oricum, irelevant pentru problema mașinii.

Diagnoza: am pornit motorul, a ajuns apa la 64 de grade C, s-a oprit. În același timp, mdi2 a pierdut comunicarea cu ECU, apoi a revenit foarte rapid.

Când dădeam la cheie, becul motor clipea aleatoriu, electromotorul ba cupla, ba nu cupla, total aleatoriu. Ce să fie, ce să fie?

Am pus osciloscopul pe ieșirea din CIM, către ECU, alimentare cu +12V când e contactul pus. Și încă un canal pe același fir, dar la ECU. Se vede clar în poză când se oprește motorul, dar clar nu din cauza CIM.

CIM_ECM.thumb.png.4306a2ed0595fde45ed498177571f265.png

Pasul următor, să verific daca ECU pierde alimentarea permanentă de plus și / sau masă. Canalul albastru pe corpul ECU, canalul roșu pe firul de plus permanent la ECU. Nici o problemă.

1235202051_ECU-.thumb.png.547628fe50240b2fe9ab0dd1ffd285e5.png

Apoi am observat la clapetă tot felul de zgomote, ca și când ecu încerca recalibrarea. Am scos mufa, pornit motor, ei bine, motorul nu s-a mai oprit. Deci două opțiuni, ori clapeta asta face pe nebuna, ori ecu e defect. Am verificat clapeta, se mișca ok cu mâna.

Hai să vedem ce curent trage când e activată de ECU.

1344523960_clapetaA.thumb.png.a8d3b4b6a49fcc11fa112708a7276b47.png

Cam ciudat semnalul, dar 6A nu e mult. Pot să zic că are ceva clapeta, nu prea ....

Hai să ne uităm și la tensiune, trebuie să avem un semnal PWM.

1099877528_clapetaB.thumb.png.b6b29956e6747bf01a6d8bfa0eb8cb88.png

Nimic anormal aici. Dar acum?

1131852043_clapetaC.thumb.png.0a2905239ae36330dbfc2db3fbe4c587.png

Mi se pare mie, sau IGBT-ul de pe linia roșie nu se închide? Bănui că în momentul ăla, se face scurt în ecu, tensiunea cade iar ECU își dă un reboot.

Greu de zis, am ales să condamn ecu ca fiind defect. Asta a fost ieri.

Azi am fost să programez alt ecu și da, am făcut diagnoza corectă, cu ecu nou, nici o problemă. Încă o mașină înapoi pe drum...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...