Jump to content

Astra H 2006 Z16XEP MT35E nu prea porneste


liviu2004
 Share

Recommended Posts

Posted (edited)

M-a chemat un amic să ne uităm la mașina asta, erori și simptome cunoscute de mulți ani pe forumuri. Dat la electromotor, câteodată se oprește brusc, câteodată pornește dar se oprește imediat, din astea. Ecu apoi nu răspunde la diagnoză, celelalte module bagă erori de CAN cu ecu.

Se știu problemele, 3 mari și late: bobina, masă motor / ecu și electromotorul în sine.

Lista cu erori:

P0105-06 Manifold Absolute Pressure Sensor Circuit Open or Low Voltage

P0120-05 Throttle / Pedal Position Sensor / Switch A Circuit High Input

P0135-00 O2 Sensor Heater Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 1)

P0141-00 O2 Sensor Heater Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 2)

P0201-00 Cylinder 1 Injector Malfunction

P0202-00 Cylinder 2 Injector Malfunction

P0203-00 Cylinder 3 Injector Malfunction

P0204-00 Cylinder 4 Injector Malfunction

P0220-06 Throttle / Pedal Position Sensor / Switch B Circuit Low Input

P0230-02 Fuel Pump Primary Circuit Low

Or mai fi fost și altele dar n-am mai stat să mai citesc.

Diagnoză:

Avea el o bobină. A montat-o, nici o diferență.

Am pus un cablu între borna minus și ecu, nici o diferență.

A mai rămas electromotorul, da, se auzea ciudat când dai la cheie, dar cum să dovedim că el este problema. Am scos osciloscopul și am conectat așa: un canal la clește ampermetru și încă un canal la alimentarea cu plus prin contact, în mufa ecu. Electromotorul l-am acționat direct din releu, cu contact pus, dar cu bobina scoasă.

Să vedem, așa arată forma de undă, cu roșu este tensiunea iar cu albastru curentul.

2127865811_test1.thumb.png.989e2bdca29c4a45e1e3cc5057a07bfa.png1292606560_test2.thumb.png.afc7c464d9a9a77e3640491339988b56.png

După cum se vede, cam mult zgomot, si cu zone unde semnalul era curat. Clar electromotorul e problema, dar de ce?

Am dat un zoom într-o zonă cu vârfuri de tensiune și am aflat așa:

1180762711_test3.thumb.png.bdabe65837e41ce172e647eaecabdab6.png

- tensiune minimă 6,5V

- tensiune maximă 20,5V

- curent minim -95A

- timp creștere tensiune 16 microsecunde

Cert este că ecu (procesor, memorie ceva) nu poate suporta așa vârfuri de tensiune, dar nu aș putea spune că este rezultatul unui singur eveniment, ci toate luate împreuna.

Cum avem -95A? Am o singură explicație, având in vedere că releul l-am acționat manual; singura variantă este ca electromotorul are momente când nu mai lucrează ca un motor, ci ca un dinam, de fapt el ia energie mecanică de la motor (care are inerție) și neavând releu de încărcare, nu există limitator de tensiune.

Am declarat electromotor stricat și amicul s-a dus la vecini, cu dezmembrari, era 16:50, aproape de închidere. Electromotor de 1.8, dinții păreau puțin altfel la număr, dar el a zis să încercăm.

Încercăm, am stat 10 minute până la montat.

Rezultat, problema rezolvată. Mașina pornea de fiecare dată, cred că am facut 20 de probe. Nici o eroare.

Am mai făcut o măsurătoare cu osciloscopul și se vede clar diferenta.

975538686_test4.thumb.png.a56ca3f85db18595b4ca11ae4c0ec054.png

Edited by liviu2004
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...