Jump to content

Probleme cutie Easytronic


Recommended Posts

1 hour ago, bodysoul98 said:

Problema a inceput de cand a fost inlocuit motorul propriu-zis. Pe alte module nu am erori decat cele mentionate de mine. Clutch slip era cu masina pe liber. Eu zic ca am raspuns la intrebarile voastre. Intr-adevar nu foarte concret, scuze.

 

Are erori de CAN, cele de sensor viteza roata, erori care nu sunt prezente pe modulul de abs, intrucat acolo imi arata corect viteza.

 

In treapta 1 cate rpm ar trebui sa am la clutch slip, dar in treapta a 2-a, respectiv R. Astea 3 sunt singurele care merg pana intra in regim de avarie.

Clutch Slip e un parametru dinamic deci logic vorbind trebuie urmarit in mers....de dorit ar fi sa faci o mica inregistrare a parametrilor cutiei si sa pui fisierul aici

Link to post
Share on other sites
  • Replies 144
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Intrebare de la un proprietar, de ce nu merge cutia cum trebuie.  Ce sa-i zic?

La o alta Corsa C, Z10XE, 2002, am schimbat periile la pompa de ambreiaj. Am facut si o inregistrare cum se face invatarea cutiei. Pot face filme cu alti parametri, la cerere.  

Cutie easytronic, actuator selectie viteze cu un dinte de la rotorul din plastic rupt si inca 2 dinti crapati in diagonala. Are cineva o imprimanta 3D? Si ceva zgarieturi urate pe ax.

Posted Images

Problema a inceput de cand a fost inlocuit motorul propriu-zis. Pe alte module nu am erori decat cele mentionate de mine. Clutch slip era cu masina pe liber. Eu zic ca am raspuns la intrebarile voastre. Intr-adevar nu foarte concret, scuze.

 

Are erori de CAN, cele de sensor viteza roata, erori care nu sunt prezente pe modulul de abs, intrucat acolo imi arata corect viteza.

L.E:

Arata ca am 107 k/h la viteza vehicul desii eu stau pe loc. Am schimbat si senzorul de impulsuri de pe vibrochen( am inteles ca si acela da viteza la cele automate/semiautomate), dar face la fel. Ambreiajul vad ca nu patineaza, probabil atunci cand ai zis ca patineaza accelerasem eu pe loc si nu trebuia.

Practic pe modulul MTA viteza rotilor fata e 0 orice as face, ma repet, pe modulul ABS viteza o arata normal si nu am nicio eroare pe ABS sau pe alte module.

Doar acela pe motor cu p1700 Service gearbox soon, care e evident.

 

Am atasat un log facut in mers.

Livedata_2008_Zafira-B_Cutia de viteze__MTA(easytronic)_202009101152.csv

Link to post
Share on other sites
55 minutes ago, bodysoul98 said:

Prin calculatorul cutiei va referiti la clutch actuator ?

clutchactuator.jpg

Da....acolo e partea mecanica si calcultorul cutiei....
Scoate ambele mufe si vezi sa nu ai vreun pin indoit...sa nu ai apa....pinii de pe actuator ii vezi cu o oglinda

 

Link to post
Share on other sites
  • 5 weeks later...

Apar si eu cu o problema.

Am pus cutie de z16xer pe un motor z18xer, acelasi ecu, acelasi cim

Am eroare doar pe MTA pentru ca apare alt VIN si alt soft si part number, dar si alpha code :D. Se poate recoda cu opcom variant coding sau e riscant ? p1733 Wrong combination of engine and transmission controler software

Plus ca vede z16xer in modulul easytronicului si vinul donatoarei.

Cutia in rest e identica mecanic.

Link to post
Share on other sites
2 hours ago, bodysoul98 said:

Apar si eu cu o problema.

Am pus cutie de z16xer pe un motor z18xer, acelasi ecu, acelasi cim

Am eroare doar pe MTA pentru ca apare alt VIN si alt soft si part number, dar si alpha code :D. Se poate recoda cu opcom variant coding sau e riscant ? p1733 Wrong combination of engine and transmission controler software

Plus ca vede z16xer in modulul easytronicului si vinul donatoarei.

Cutia in rest e identica mecanic.

Ai doua variante.
Varianta usoara e sa pui calculatorul cutiei tale Z18XER
Varianta 2 depinde de daca ambele masini...a ta si donatoarea sunt halfCAN sau fullCAN
Daca ambele sunt identice merge sa resoftezi calculatorul cutiei cu TECH2 sau MDI

Link to post
Share on other sites

Cu opcom nu se poate de nicio culoare ?

Motorasele ce schimba viteza sunt la fel, chiar nu am verificat codurile intrucat mi s-a spus ca e de pe 18xer ca a mea.

16xer donator cred ca e din 2007 deci ar fi full can, dar am sa pun actuatorul vechi sa fac proba, altceva mai trebuie luat in calcul?

Offtopic: cum se poate afla care e full can si care e half can?

Edited by bodysoul98
Link to post
Share on other sites

Daca programez vinul si high speed can bus configuration din opcom scap de eroare sau sunt puse pentru alte situatii acele optiuni acolo ?

Link to post
Share on other sites

Nu exista full can sau half can si chiar daca ar fi fost, easytronic e pe can oricum indiferent de anul fabricatiei.

Opcom nu poate rescrie soft de baza, nu stiu de ce insisti.

Programarea vinului nu face absolut nimic. High speed trebuie sa corespunda cu ce module sunt pe masina pe reteaua de comunicare HS CAN. Ca sa stie modulele sa vorbeasca unele cu altele. De ce nu-mi asculti sfatul si al lui Catalin, sa pun ecu de z18xer la loc?

Link to post
Share on other sites

Am sa-l pun, dar imi e frica ca e defect si ala, ca imi arata input si output shaft 0 km/,h desi eu merg cu 15 la ora.

Din ce m-am documentat acele piese sunt in transmisie, 2 arbori pe care jongleaza pinioanele acelea ce tin de viteza.

 

Edited by bodysoul98
Edit
Link to post
Share on other sites

A, beleaua aia. Ridica acum masina pe cric de o roata, pune contact, vezi cu opcom in easytronic daca se vad vitezele la roti. Probabil ca nu.

Inca ceva, te sfatuiesc sa cauti pe cineva cu tech2 sa incerce SPS. Cu opcom nu faci nimic, e ok doar pentru coduri de eroare atat punct.

Link to post
Share on other sites

Da, ati dat si dumneavoastra de aceste impedimente, nu era din vina diferentialului sau mai precis din internele cutiei ? 

Pe abs nu am nicio eroare, stiu si de rulment incastrat cu senzorul abs, dar e functional 100%, pe modulul abs arata bine viteza.

Acestea au fost erorile ce m-au facut sa schimb cutia cu totul. Dar acum stau cu sufletul la gura ca o fi defecta placa actuatorului de shift, ca na, masina are 180k reali, iar cel donator e de z16xer si am nevoie de baiat cu tech2 sau pe cnv sa-mi dezlipeasca eeprom-ul vechi si sa-l puna pe cel nou.

Carbunii sunt ok la actuator si nu vad semne de coroziuni sau alte minuni, totul straluceste acolo inclusiv rotorul.

Motorasii de schimbat viteza o sa mi dea batai de cap ? Ca eu vreau sa-i las pe aia de 16xer.

Easytronic.jpg

Edited by bodysoul98
Link to post
Share on other sites

Din pacate nu e o problema de rezolvat pe forumuri. In mare, sunt 2 module, 1 trimite viteza rotilor pe canbus, celalalt o primeste. Ceva nu e in regula cu unul din module, gen soft, nu e original al masinii, etc. Aici pe acest forum nu o sa gasesti rezolvare, doar pe masina diagnoza competenta nu neica nimeni.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...