Jump to content

Probleme cutie Easytronic


TTT
 Share

Recommended Posts

Momentan cu astea ma confrunt, la BCM una sigur e responsabila si de inchiderea centralizata, iar pe motor ma gandesc ca e problema din mecanica cutiei.

Acel p1813 duce la easytronic , dar pe modulul dedicat nu am nicio eroare.

20210511_213958.jpg

20210511_201625.jpg

Link to comment
Share on other sites

Sa puna un osciloscop pe vbus si sa vada cine zice ce si cand se strica jucaria, cine o face.

canbus este un sistem relativ usor de diagnosticat, daca ai cu ce si daca stii cum lucreaza.

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Bcm defect, inlocuit, reprogramat, inchiderea functioneaza, au aparut pe MTA alte erori si masina nu mai porneste momentan.

Verificat si program variant confoguration, sunt toate asa cum are in dotare masina.

Switchul de frana l-am verificat pe ABS,ECU, MTA si functioneaza la apasarea/luarea piciorului de pe el. Stopurile de frana de asemenea se aprind. 

20210513_133703.jpg

20210513_133743.jpg

20210513_133725.jpg

Edited by Zepelinul123
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Canbus se pare tot nu merge si piesa centrala pare a fi tot bcm. Nu-s excluse si alte probleme de cablaj si apa in cutia bcm. Nu inteleg de ce nu masoara rezistenta canbus intre high si low 60 ohm cu bateria deconectata. Cu contact pus aproximativ 2.5V fiecare conductor la masa, daca nu au osciloscop.

Ai pe forum si topic despre canbus la corsa c e aceeasi si la meriva a, ai citit?

 

Edited by liviu2004
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Revin cu erori noi, se pare ca pe bcm-ul sh nu-mi arata corect temperatura senzorului de temperatura( arata -40 ) pe cand cel de pe Ecu arata corect, 16 grade cu masina oprita.

 

absbcm.PNGbcm meriva.PNGbcmm.PNGmerivabcm.PNGmta.PNGp10.PNGssddmerig.PNGx16.PNG

Link to comment
Share on other sites

Pentru ca informatia este trimisa pe canbus. Iar din erori, aceasta comunicatie nu merge. Se pare ceva intre ecu motor si ecu cutie. Fa si tu un bypass la can la mufa ecu cutie si vezi daca dispar erorile de can. Sau poate cablaj intrerupt.

Link to comment
Share on other sites

LE: aceeasi solutie poate fi aplicata si la mufa ABS. Ai (sau ei) schemele?

Link to comment
Share on other sites

La cele din tis2000 te referi ?

Pe ABS n-am nicio eroare, doar pe ecu motor, mta si bcm. E. si pe xenon, dar nu cred ca au treaba.

Link to comment
Share on other sites

Da, tis2000.

E greu sa inteleg cine raporteaza erori, pentru ca paginile din opcom nu arata in ce modul este citita eroarea.

Oricum, fa bypass la firele de can in mufele de la MTA si ABS si vezi daca ai comunicatie intre BCM si ECU. Daca zici ca si AFL este in circuit, fa si la ala bypass. Odata ce ai comunicatie ok si erorile can dispar, bagi cate un modul in circuit pana apare beleaua.

Link to comment
Share on other sites

Daca fac bypass la MTA porneste masina, dar nu pot merge cu ea, ca tre sa tin acolo in mufa o liță

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Si dispar erorile de CAN intre ECU si BCM? Raman doar cele de CAN cu MTA? Atunci se stie, ai belea in MTA. Nici nu-ti recomand sa mergi fara MTA in circuit, de fapt nici nu se poate.

Edited by liviu2004
Link to comment
Share on other sites

Acum nu mai pot accesa MTA, apare doar o liniuta intermitenta pe afisajul instrumentului. Masina nu mai pornește.

Singurele module cu erori le incarc sub forma de atasament. Mai am pe instrumente, le-am citit cu delphi ca opcomul nu vrea, nefind versiunea 1.45. ( coolant temperature faulty signal si MTA signal area/ performance problem)

 

Pe vremea cand pornea imi ramanea aprins martorul de baterie desii alternatorul incarca corect, bateria este in parametrii.

Apoi pe BCM am observat ca coolant temperature arata -40, pe engine arata ok 16 grade cat au fost astazi fara s-o pornesc.

Alta faza, cand acceleram la ralantii, cadea turometrul si vitezometrul si disparea martorul de baterie, dupa care lasam acceleratia reapareau si-si reveneau si ceasurile.

Inchiderea centralizata merge cand si cand, de cele mai multe ori nu merge.

 

bcm.PNG

engine.PNG

Link to comment
Share on other sites

Ok, aia cu liniutele e clar, asa face fara mta.

tot ai o problema pe can. Se mai intampla asta cand bcm booteaza mai ales cand are probleme de alimentare. Si cand booteaza, baga mesaje pe can de-l zapaceste.

Jur ca eram gata cu diagnoza la masina asta in maxim o ora. Un osciloscop pe can sa confirme semnale aiurea, verificare rezistente can si alimentari bcm plus si masa.

alea cu baterie, etc e normal, toata informatia vine pe can.

Pune mta la loc ca nu are nimic. Scoate mufa ecu, pune ohmetru pe pinii de la can. Foloseste bolduri si clestisori la aparatul de masura. Trebuie sa ai 120 ohm, rezistenta care este in bcm. Freaca cablajul si vezi daca valoarea ramane constanta. Apoi mai vb.

Link to comment
Share on other sites

Si de la BCM defect sa mi se opreasca masina in mers, ca pana la urma asta a fost singura problema, ce au facut in service numai ei stiu, nu aveam atatea anomalii, am verificat astazi toate sigurantele si sunt in regulă.

Cand apas frana se aude un motoras acolo lucrand.

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

 

Pun o liță pe pinii acestia ? De la mufa BCM ca sa-i fac bypass si sa vad ce erori mai am ? Sper ca am inteles bine.

""verificare rezistente can si alimentari bcm plus si masa."" Nu prea inteleg afirmatia, scot mufa ECU motor pentru a masura o rezistenta fixa intre 2 pini pentru a vedea daca e defect BCM ? Nu-mi dau seama care sunt pinii.

 

meriva bcm connector.PNG

meriva bcm connector1.PNG

Edited by Zepelinul123
Link to comment
Share on other sites

Ziceam sa verifici integritatea cablajului can, de la mufa ecu catre bcm, bineinteles, cu toate modulele conectate, mai putin ecu.

v1.99 opcom e fake, chiar daca scrie v5 pe placa.

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Off-topic: Daca schimb microprocesorul essytronicului de pe o z16xer pe z16xe al meu, voi avea erori si nu v-a pornii sau sunt la fel integratele?

Stiu ca e fake 1.99, dar real cat o fi ? Ma pot risca cu un soft de 1.45 sau imi va arde placa ? Nu ma refer la downgrade pe banc, pur si simplu sa descarc alt programel.

Edited by Zepelinul123
Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca are a face una cu alta. Tu nu ai probleme in mta, asta daca testele s-au facut cum am zis. Sincer, e foarte dificil sa explic ce trebuie facut, nu pot sa bag in 3 linii mii de ore de citit, invatat, vizualizat, etc.

Link to comment
Share on other sites

BCM e problema atunci, e cam evident ca o iau si ceasurile razna cand accelerez(pica turometru), se aprinde bateria in bord

Link to comment
Share on other sites

 

Am pus mufele la MTA la loc si a ramas la fel, liniuta in bord, si  Ecu nu comunica cu MTA present :(.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Am montat alt BCM, au mai disparut din erori, dar nu pot programa variant coding. Am sa incerc cu un 1.39 sau pot afla altfel valorile ca nu am salvat initial fisierul. Nu stiu toate configuratiile masinii.

Cred ca daca rezolv programarea bcmului masina va pornii.

20210608_224302.jpg

20210608_224322.jpg

Link to comment
Share on other sites

Am montat alt BCM, au mai disparut din erori, dar nu s-a rezolvat. Am aflat ca nu are masă la releul electromotorului. Are cineva o schema cu toate masele importante a masinii? Se pare ca de aceea nu comunicau modulele intre ele. 

Totusi am si eroare de mta, p1700, dar masina porneste, dar cand bag R moare motorul. E aerisit recent.

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Masa releului, din memorie, trece prin MTA si numai cand MTA e ok, atunci da la masa releului. E protectie. Probabil ai trecut peste.

Edited by liviu2004
Link to comment
Share on other sites

Ai dreptate, dar MTA-ului cine ii da comanda ? Ecu motor ? Nu cred ca e dus chiar ecu. 

E bine ca am rezolvat problema cu pornirea.

De asemenea, cred ca si cutia mecanic e putin defecta, imi moare motorul in R imstant, chiar si pe A uneori. E aerisit bine.

Actuatorul cum sa-l verific ca l-am trimis la verificare la centru specializat de asa ceva si au zis ca e in regula.

Edited by Zepelinul123
Link to comment
Share on other sites

La MTA da comanda MTA, cand nu are erori. Actuatorul se verifica in circuit si cu manometru pe iesire, si vazut daca face presiunea corecta. Nu ma intreba care este, ca nu stiu.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...