Jump to content
Corsa-C.ro
liviu2004

Conversie Z14XEP/F13 la Z18XE/AF17

Recommended Posts

Un proiect nou în față. De mult mă gândeam să cresc puterea Corsei Tigra, cu un motor Z18XE, dar să nu pierd posibilitatea de a avea o cutie automată.

Motorul provine de pe o Corsa 2005, cu 130.000 km. L-am găsit întâmplător, la un preț foarte bun. A fost puțină aventură să-l aduc acasă, dar acum îl am îm casă.

Urmează să caut o cutie de viteze de Astra G, AF17, vom vedea dacă se potrivește pe mașină.

Nu știu cât o să dureze acest proiect, dar nu contează.

WP_20160209_18_26_51_Rich_LI.jpg.95ba21280f360936c01573ac461d4afe.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi am început demontatul. Ce nu e bun, dat deoparte, ce e bun, curățat și refolosit.
WP_20160213_23_07_22_Rich_LI.jpg.78a0e715d2a7f0ae6bd65381797b3566.jpg

 

Până acum am următoarele victime:

- bobină aprindere, originală, corpul este umflat de rugină și crăpat la una din bujii;

- carcasă filtru de aer, a fost crăpat și lipit cu silicon, la gunoi cu el și iau altul nou;

- furtun plastic de la valvă recuperare vapori benzină către galeria de admisie, e ros în vreo 2 locuri și nu mai are mult;

- tot ce înseamnă coliere ruginite;

- tot ce înseamnă piulițe de cupru galerie admisie și evacuare;

- termostat dubios, cu urme de silicon;

- alternator 70A, prea mic;

- bujiile, o să le schimb cu originale, oricum aveau culoarea bună;

- sondele lambda, zboară amândouă;

- întinzător curea accesorii, are filetul stricat la rolă;

- rola de la întinzător curea, e dus rulmentul, papa la gunoi cu ea.

La demontarea galeriei de evacuare am avut de furcă. Din cauza ruginei. Am rupt un prezon în chiulasă, mai era unul rupt deja, dar cu vreo 2 cm rămași în afară. Ăsta l-am scos ușor cu 2 piulițe. La celălalt o să trebuiască să folosesc trusă extractoare, care nu o am ... încă.

Am blocat și camele de sus, spre norocul meu kitul de distribuție de la Z14XE e același ca la Z18XE, mai puțin pompa de apă.

Ce am mai observat, urme de ulei in spațiul dintre motor și cutie, abia aștept să desfac și sper sa nu fie de la semering arbore.

Încă mai stau pe gânduri dacă să desfac chiulasa pentru o revizie, schimbat garnitură, semeringuri supape și verificat / rectificat supape. Ce să fac?

Când o să mai scap de greutățile de pe motor, sper să îl urc pe un suport, din acela care îl poți roti cum vrei tu.

RES-1TF-Engine-Stand.png

 

Cu intenția de: scos ulei, filtru ulei, baie ulei pentru curățat, dat jos pompa de ulei și verificat, eventual scos pistoare si verificat, înlocuit segmenți.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! Felicitari pentru proiect si pentru curajul dovedit in a face o asa conversie. 

Parerea mea,din cate vad esti dispus sa schimb cam tot ce nu e bun sau pe ultima suta. Daca tot ai pacientul pe masa eu zic sa umbli si la supape/chiuloasa sa fii sigur ca e totul in regula atunci cand il urci pe masina si apoi nu mai ai treaba cu el ani de zile. Banuiesc ca nu ai de gand sa o vinzi curand,din moment ce te-ai apucat de asa ceva si e pacat sa nu fii impacat ca e totul cum trebuie!

Voi urmari cu interes topicul! Spor la treaba!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi. Intre timp am confirmat km originali ai motorului si am gasit exact 125187 km in ecu. Deci nu mai are rost sa desfac chiulasa. E prea devreme sa am probleme.

Intre timp am dat o gaura de 5mm in prezon.

Maine sper sa primesc prin posta extractoarele. In seara asta o sa dau cu spray de inghetat, poate se contracta surubul, apoi cu WD40, poate intra pe filet.

Intre timp am gasit la LIDL o pompa de scos ulei, a picat numai bine.

WP_20160215_19_30_04_Rich_LI.jpg.71e9b3cafcc0fd843156769cf2f38793.jpgWP_20160215_19_46_09_Rich_LI.jpg.d989d6e1dc1497985e72a08d51ec6b4d.jpgWP_20160215_20_41_20_Rich_LI.jpg.6a5e4c4c5abf6a55eba88dc6e7391819.jpgWP_20160216_18_49_31_Rich_LI.jpg.e1b0c2183949d21b176e8fdc9af8eca4.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astăzi a venit și trusa minune. Facom 885. Scumpă rău dar iși merită fiecare cent. Am probat și cu extractoare clasice, dar NU, mare greșeală eram să fac dacă insistam cu ele.

Pe bune că e minune, în 5 minute nu am avut ce face din cel șurub. Noroc că am vorbit cu un șef mecanic la o navă și mi-a zis ce să cumpăr.

Și mai mare noroc că nu am apucat să găuresc cu un diametru mai mare. Altfel nu mai puteam pune cum trebuie extractorul.

Acum mă gândesc pentru prezoanele noi să le ung cu ceva pe baza de cupru, să nu se mai blocheze. Ce parere aveți?

WP_20160220_15_17_53_Rich_LI.thumb.jpg.1WP_20160220_15_17_57_Rich_LI.thumb.jpg.8WP_20160220_15_20_33_Rich_LI.thumb.jpg.7WP_20160220_15_24_36_Rich_LI.jpg.f552c47ba2903cdd6ed3f289933e5333.png885-facom-stud-extractor-6348-p.jpg

WP_20160220_15_21_21_Rich_LI.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi am dat jos cutia de pe motor. Am încercat să desfac fulia de la arbore dar nu pot, trebuie să chem ajutor.

WP_20160221_13_29_46_Rich_LI.thumb.jpg.2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am lamurit-o si cu fulia. Trebuie sa blochez volanta, iar cu scula de la Draper nu reusesc. Am gasit in tis ca pot folosi kent moore 652, se prinde in surub. Astept posta ... iar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ajuns și KM-652, am dat ieri volanta jos și fulia de pe partea cealaltă. Îmi pare că nu am probleme la semeringul arborelui, pare că uleiul vine de la garnitură baie. Ce ziceți?

s-l300.jpg.6f1beb7f164679f264a965e2633d6corsa-c-4460.jpg.29d7f5ccfa24a3224f1340eWP_20160227_09_12_18_Rich.thumb.jpg.794a

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ajuns si cutia automata si suportul din fata de la motor. Va trebui sa o desfac, au intrat pietricele pe la gaurile de planetare.

56d4a333e0ed0_WP_20160229_19_56_53_Rich1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! Intradevar ce se vede prin poza este ulei de la imbinarea cu baia,nu e cazul sa umbli si la semering.

Cam in acelas stadiu e si a mea acum,doar ca motorul inca mai e pe masina,in rest e desfacut tot ☺

Spor la treaba!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi la fel. :) Da a ta ce a patit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A mea avea ambreiajul pe ultima suta,dar demontand am aflat ca si volanta era dusa. Plus semeringuri planetare,palier curatat putin electromotorul daca tot s-a facut putin loc pe acolo,mai o bucsa,doua la bara stabilizatoare. Ce sa mai,consumabile :D

Daca tu reusesti sa indesti namila aia pe masina,cu siguranta va intra si la mine o manuala in 6. Momentan nu am gasit niciuna pe langa mine,dar nu e tarziu niciodata!

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am tot uitat si la una si la alta, mie imi par la fel cutiile. Si la suporti si tot. Acum voi vedea cand scot motorul si cutia, aflu imediat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa o mica pauza, am revenit la proiect. Astazi am scos teava de evacuare din catalizator. 4 ore de munca pentru 3 piulite si 3 saibe de scos. Urmatorul pas va fi sa fac putin loc, apoi sa caut un suport motor.

56db40667a225_WP_20160305_21_15_45_Pro1.56db40cf6ad2b_WP_20160305_21_15_54_Pro1.WP_20160305_21_16_02_Pro.thumb.jpg.2364e

Edited by liviu2004

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am gasit suport motor plus macara. Cam asa arata acum, maine trebuie sa cumpar 4 prezoane, cred ca sunt de 10, pentru prindere pe suport.

Spatiul e o mare problema...

WP_20160311_21_06_31_Pro.thumb.jpg.682d1WP_20160311_21_06_42_Pro.thumb.jpg.69fceWP_20160311_21_20_05_Pro.thumb.jpg.adf85WP_20160311_21_22_28_Pro.thumb.jpg.bc0b7WP_20160311_21_22_33_Pro.thumb.jpg.09fcd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hopa sus cu motorul, suruburile trebuiau de 12, au mers 2x12x90 si 2x12x100 la limita. Am facut putina curatenie si spatiu, ca am alte treburi momentan prin zona.

WP_20160312_17_12_47_Pro.thumb.jpg.45b38

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frumos! Spor la treaba in continuare. 

O curiozitate am:daca schimbi motorul cu actele cum se face acolo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti sa schimbi motorul, daca e in aceeasi clasa de poluare si daca puterea lui nu depaseste 20% din valoarea celui inlocuit. Eu pentru ca depasesc aceasta valoare, o sa trebuiasca sa-i fac omologare individuala. Probabil primesc si numere noi cu ocazia asta (de obicei aici numerele raman toata viata masinii, aceleasi).

Intre timp am curatat clapeta de acceleratie, tot corpul, baia de ulei e jos in sfarsit, am mai avut timp doar de curatat o placa de inox din baie.

Vad ca distributia nu e aliniata la puncte, ori nu ma uit eu bine, ori cei care au schimbat-o data trecuta au facut-o lata.

WP_20160313_17_15_03_Pro.thumb.jpg.23190WP_20160313_17_14_57_Pro.thumb.jpg.fd288WP_20160314_20_45_38_Pro.thumb.jpg.4fbd1WP_20160314_21_55_17_Pro.thumb.jpg.3afd8WP_20160314_20_45_53_Pro.thumb.jpg.84c02WP_20160314_20_21_07_Pro.thumb.jpg.d086f

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam asa vad eu distributia pusa. Nu e la punct, cei drept nici nu am verificat inca daca pistonul 1 este la DTC. Daca asa e, imi pare diferenta foarte foarte mare, mai ca ma gandesc sa desfac motorul.

WP_20160315_19_33_38_Pro.thumb.jpg.6a475WP_20160315_19_41_42_Pro.thumb.jpg.1b681

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 2/15/2016 at 17:11, Vita_Fresh a spus:

Parerea mea,din cate vad esti dispus sa schimb cam tot ce nu e bun sau pe ultima suta. Daca tot ai pacientul pe masa eu zic sa umbli si la supape/chiuloasa sa fii sigur ca e totul in regula atunci cand il urci pe masina si apoi nu mai ai treaba cu el ani de zile.

Cam aveai dreptate. Am stat si m-am gandit, cel mai bine e sa fac motorul bucati. Pentru ca nu e graba, il am pe stand unde pot lucra frumos. Plus daca vreau sa vopsesc blocul motor, trebuie sa nu mai aiba nimic pe el, sa pot freca rugina cum trebuie.

Asta inseamna ca: alta garnitura chiulasa, suruburi se schimba toate care sunt Torque to Yield, alti segmenti, honuire cilindri (am inteles ca trebuie facuta mereu cand se schimba segmentii), desfacuta pompa de ulei si inspectata, curatata, eventual si semeringurile de la arbore, ambele parti.

Astazi am facut asa:

- desfacut capac chiulasa, zona e curata dar nu-mi place culoarea ramasa in urma de la ulei. Camele par curate, in ordine.

- am dat jos cureaua de distributie, da, e chin la surubul de la intinzator, nu am reusit decat batand in acea lamela cu gaura de inbus. Altfel nu merge, se strica capul surubului foarte usor.

- am scos pompa de apa, destul de usor, cu o cheie fixa de 24 am impins din spate. Ce sa vezi, ce sa vezi, pompa de apa curgea. Se vede clar in poze.

Acum am ramas sa vad cum scot rotile de la came. Pe original se folosesc KM-6347 si KM-956-1. Help.

WP_20160317_22_20_49_Pro.thumb.jpg.3d833WP_20160317_22_21_07_Pro.thumb.jpg.60478WP_20160317_22_21_19_Pro.thumb.jpg.a1487WP_20160317_22_21_33_Pro.thumb.jpg.2a587WP_20160317_22_21_41_Pro.thumb.jpg.c3799WP_20160317_22_22_11_Pro.thumb.jpg.811a4WP_20160317_22_22_22_Pro.thumb.jpg.4e19cWP_20160317_22_21_00_Pro.thumb.jpg.b1395

Share this post


Link to post
Share on other sites

E bine ca te-ai razgandit si acum si poti lucra la el sa iasa cum trebuie.

Intradevar culoarea e ciudata,ma gandesc sa nu fie din cauza ca nu a mai mers de mult motorul. Chiuloasa ar trebui verificata,planata si aia.Scaune supape si alte cele ca sa o faci un stage 0. Daca vrei sa vopsesti blocul,nu mai bine il duci la sablat mai intai?

Spor la treaba in continuare!

Daca ai de gand sa o vinzi vreoadata sa ma ai in vedere,poate o iau la copii :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D M-au intrebat multi daca o vand. Inca nu.

Chiulasa la motoarele astea nu se planeaza, scrie in tis. Ori e plana ori nu si se schimba. Da, cand desfac tot de pe bloc, probabil il duc la sablat, dar sa ajung eu acolo ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ultimele progrese. Cred ca am scurgeri de ulei pe la semeringurile de la axe. Voi schimba semeringurile. Acum sunt ocupat cu curatarea tachetilor. Cred ca va dura vreo 2 saptamani, e mult de munca. Am gresit putin cand am tinut cheia fixa pe ax, s-a facut o mica indoitura pe suprafata de la chiulasa, unde vine garnitura. Sper sa o pot aduce la nivel cu ceva smirghel fin, sa-mi fie invatatura de minte sa fiu mai atent.

Capacele de la axe sunt numerotate de la 1 la 10, nici o sansa sa le pun aiurea la loc. Suruburile cred ca se schimba.

WP_20160320_19_34_17_Pro.thumb.jpg.73e1aWP_20160320_19_36_02_Pro.thumb.jpg.d7244WP_20160320_19_37_52_Pro.thumb.jpg.4a352WP_20160320_19_38_14_Pro.thumb.jpg.bdd51WP_20160320_19_42_55_Pro.thumb.jpg.b92d8WP_20160320_19_43_03_Pro.thumb.jpg.4d07cWP_20160320_19_53_45_Pro.thumb.jpg.cdb3eWP_20160320_19_57_30_Pro.thumb.jpg.e4e72WP_20160320_20_00_48_Pro.thumb.jpg.39757WP_20160320_20_02_40_Pro.thumb.jpg.dc5beWP_20160320_21_13_45_Pro.thumb.jpg.899f7WP_20160320_21_17_09_Pro.thumb.jpg.deb0dWP_20160320_21_17_17_Pro.thumb.jpg.21afe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Capitolul curatat tacheti hidraulici. Media e unul pe zi. O sa mai scriu pe aici in vreo 2 saptamani. :P

WP_20160320_22_38_30_Pro.thumb.jpg.8fad4WP_20160321_21_32_02_Pro.thumb.jpg.269acWP_20160321_21_33_26_Pro.thumb.jpg.52d31WP_20160321_21_59_28_Pro.thumb.jpg.3196aWP_20160321_22_00_10_Pro.thumb.jpg.9374cWP_20160321_22_20_24_Pro.thumb.jpg.28a2c

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×